טרגדיה קשה וכואבת נחתה ביום שני, מוצאי חג הסוכות וערב שמחת תורה, על משפחת לוי משכונת עפולה עלית. בעיצומן של חגיגות שמחת תורה עבר אבי המשפחה, רחמים לוי ז"ל, אירוע לבבי ומצא את מותו בגיל 58 בלבד. הוא השאיר אחריו חמישה ילדים. הלוויתו התקיימה אתמול (שלישי).
1 צפייה בגלריה
רחמים לוי ז"ל * צילום: אלבום משפחתי
רחמים לוי ז"ל * צילום: אלבום משפחתי
רחמים לוי ז"ל * צילום: אלבום משפחתי
רחמים לוי, איש מוכר מאוד בעפולה וירקן למעלה מ־40 שנה ב'שוק לוי - מוצרי מכולת', לא סבל מבעיות רפואיות מיוחדות לפני המקרה, שנחת בהפתעה גמורה על המשפחה.
"היתה שמחה גדולה בבית. רחמים רקד ושמח", מספר מוטי ראובן, אחיינו של לוי, על אותם רגעי אימה. "במהלך החגיגות רחמים ואחיו הלכו לשבת במרפסת. אחיו עזב אותו לכמה רגעים וכשחזר הוא חשב שהוא נרדם. הוא רגיל שרחמים נרדם על הספה וזה לא נראה חריג באותו רגע. כעבור זמן מה הוא הבחין שרחמים לא זז ונשאר באותה תנוחה. מיד הוא הזעיק את מד"א שעשו לו החייאה במשך חצי שעה, ללא ההצלחה.
"רחמים היה בנאדם שמח", אומר ראובן ומוסיף: "היה לו קצת משבר בתקופה האחרונה שכנראה הוא ללקח ללב יותר ממה שהראה".
ראובן ממשיך ומספר על דודו, "תמיד ידענו שרחמים היה כולו לב, אבל רק אחרי שבנאדם הולך אתה יודע עד כמה. מישהי סיפרה לי שאחרי שאבא שלה נפטר, רחמים שלח לה סלים מלאים לשבעה. הוא היה כל כולו נתינה ולב. לא סתם הוא קרא לבן שלו לב. כולם אהבו אותו", הוא אומר בצער. "הידיעה על מותו הכניסה את כולם להלם ומאות טרחו להגיע עוד באותו הערב. רחמים הוא מותג, מכירים אותו בסביבות 40 שנה בתור ירקן. אין אחד שלא מכיר אותו.
"הוא אהב מאוד את העבודה שלו. הסיסמה שלו היתה 'אני ירקן ולא יקרן'. השירות אצלו היה מעל לכל. תמיד הוא נתן ביד רחבה לכולם והיה בנאדם בלי אגו. גם מחוץ לחנות היה משאיר סחורה למי שידו אינה משגת. אחרי שקבעו את מותו ופינו אותו הרגשתי צורך לעצור ליד החנות שלו כדי שייפרד ממנה. זה היה מעמד קשה ומרגש. רחמים היה בנאדם מיוחד במינו.
"אנחנו עדיין לא מעכלים. אולי אחרי הלוויה נבין מה קורה פה ושרחמים איננו. הוא נלקח בשמחת תורה, ביום הכי שמח לעם ישראל והקדוש ברוך הוא בחר ברחמים כ'ספר תורה' שלו".