כבר מעל חמש שנים, מאז מבצע צוק איתן, מחכה זהבה שאול מפוריה עילית שמדינת ישראל תחזיר את בנה לוחם גולני אורון שאול מידי חמאס. מיוחד לאתר 'מיינט העמק' התייחסה שאול לתחושותיה בימים האלה של השנה, חגי תשרי
"זה קשה. כולם שמחים וצוחקים, הילדים שלי איתי והם לא מראים את זה והם שמחים, אבל אני לא. אני יושבת איתם אבל הלב שלי מאבן, אני לא מרגישה חג, אני מחכה שהוא ייגמר כי החגים והשבתות עושים לי רק רע", אמר שאול בכאב, "אומנם אני לא לבד ואני יחד עם הילדים שלי ואחי ואחותי ועושים קידוש, אבל זה לא זה. אורון איננו והרצל בעלי איננו. החוסר מאוד בולט. אי אפשר לתאר את זה במילים. זה לא פשוט".
1 צפייה בגלריה
זהב שאול (צילום: אלכס קולומויסקי)
זהב שאול (צילום: אלכס קולומויסקי)
זהב שאול (צילום: אלכס קולומויסקי)
(זהב שאול (צילום: אלכס קולומויסקי))
לצד הכאב, הגעגוע והקשיים את שאול מלווה גם תסכול גדול לנוכח התנהלות הממשלה בכך הקשור להחזרת השבויים. "ממשלת ישראל אם רצתה היתה מזמן מחזירה את אורון, הדר ומגניסטו השבויים. כי כעיקרון אחרי כל מלחמה יושבים ועושים הסכם חילופי שבויים ונעדרים וממשלת ישראל משום מה לא רוצה לעשות את זה", אמר שאול, "אני לא מבינה למה. גם ככה הם משחררים כל הזמן שבויים. אחרי ששחררו חלק מהשבויים בעסקת שליט תפסו אותם שוב כי חשבו שיש להם חלק ברצח שלושת הנערים ובסוף הם מצאו ותפסו את מי שרצח אותם, אז שישחררו אותם, למה אנחנו מחכים. החמאס אומר שכל זמן שמדינת ישראל לא מנקה את השולחן הם לא מאמינים לה כי היא הפרה את ההסכם ביניהם. החמאס אומר למדינת ישראל שאם היא רוצה לדעת מה גורלם של הדר, אורון ומנגיסטו שקודם ישחררו אותם ואז ייתנו לישראל מידע ויישבו על עסקה, אבל ממשלת ישראל לא עושה את זה. הרי גם ככה משחררים כל שנה כמה שבויים. בסוף ייווצר מצב שישחררו את מרבית השבויים של חמאס ואורון והדר עדיין יישארו שם, אני מאוד כועסת".
בתקופה האחרונה משפחת שאול וחברים רבים עושים אחת לשבוע עצרת מחאה במוקדים שונים במדינה, אך עצרת זו לא מקבלת חשיפה תקשורתית. לעומת זאת, סיפורה של נעמה יששכר, שנשפטה לשבע וחצי שנים בכלא הרוסי, זוכה לפרופיל גבוה של חשיפה תקשורתית.
"אני מרחמת עליה ועל אמא שלה, כי הן בדיוק במצב שלנו. עכשיו הם רבים מי ישחרר את האסיר הרוסי שכלוא בארץ, אני בהחלט מקווה שמישהו ייקח את העניין לידיים וישחררו אותה כבר, כמו שאני מקווה שישחררו את אורון", אמרה שאול, "אצלה יש יותר רעש, אצלנו בכל פעם שאנחנו עושים משהו לא משדרים את זה בתקשורת ואני לא יודעת למה. ביום השבעת הממשלה עמדנו בחוץ והפגנו מחוץ לבניין הכנסת וגם את זה אף אחד לא הזכיר, למרות שהיה ערוץ שהסריט. הממשלה שלנו אשמה במצב. היא לא יודעת להעריך את החיילים שיצאו להגן על המדינה ועל האזרחים בעוטף עזה. כבר חלפו יותר מחמש שנים מאז שאורון נחטף על ידי החמאס בעזה. זה כואב".