עיריית עפולה השיקה מיזם בטיחות בדרכים לבני נוער תחת השם 'בעמק נוהגים אחרת'. במסגרת המיזם יבקרו תלמידי התיכונים בעפולה בבית החולים 'העמק', שם ילמדו על הסכנות בכביש ועל התוצאות ההרסניות של נהיגה לא בטוחה.
1 צפייה בגלריה
קיבלו הרצאות עם אנשי רפואה דחופה | צילום: דוברות עיריית עפולה
קיבלו הרצאות עם אנשי רפואה דחופה | צילום: דוברות עיריית עפולה
קיבלו הרצאות עם אנשי רפואה דחופה | צילום: דוברות עיריית עפולה
את המיזם מובילה העירייה באמצעות מינהל החינוך העירוני והמטה העירוני לבטיחות בדרכים ובשיתוף הרלב״ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), משרד החינוך ובית החולים 'העמק'. מטרת המיזם לתת כלים וחינוך תעבורתי לנהגים הצעירים בעיר. הנערים והנערות יבקרו בבית החולים לאורך שנת הלימודים הנוכחית למפגשים שיכללו הרצאות מפי מיטב הרופאים העוסקים בהצלת חיים.
המפגש הראשון התקיים לאחרונה במרכז ההדרכה של בית החולים. הוא נפתח בטקס בהשתתפות סגן ראש עיריית עפולה שלמה מליחי וסגן מנהל בית החולים 'העמק' גיל הירשהורן, מנהל מטה בטיחות בדרכים מוסא חאכו, מנהלת בית הספר 'אורט אלון' איריס קרל ועשרות תלמידים מבית הספר. התלמידים נפגשו עם סגן מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים, אוסאמה אבו חאטום, שהרצה להם על מניעת תאונות דרכים ופגיעות גופניות. נוסף על כך העביר דרור בן־חור, מנהל אזור העמקים מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, סדנה שכללה סקר נתוני תאונות, ניתוח וסיבות של מעורבות בני הנוער. בהמשך ביקרו התלמידים במרכז לרפואה דחופה מיון טראומה ונפגשו עם עידו הירש, משתקם שנפצע בתאונת דרכים, ששיתף את התלמידים בחוויה אישית מרגע התאונה ועד סוף השיקום.
מנהל מטה בטיחות בדרכים בעיריית עפולה, מוסא חאכו, הודה לראש העיר אבי אלקבץ שנתן חסות למיזם שיקיף את תלמידי כל בתי הספר התיכוניים בעפולה בכיתות י״א וי״ב, ואמר: ״מדובר בתוכנית שבאה לשנות תרבות נהיגה ולחנך את הצעירים לנהיגה זהירה ובטוחה. זוהי יוזמה חדשה שעשויה להתרחב לכל בתי החולים בארץ".