35 צעירות וצעירים, ערבים ויהודים, השתתפו בסדנה שהתקיימה ברמת הכובש בנושא זהות, שילוב והשתלבות. אחד המנחים בסדנה היה נאיל זועבי, מנהל בית ספר ופעיל חברתי מהכפר נין. בין המנחים היה גם הרב גלעד קריב, מנכ''ל התנועה הרפורמית, שדן עם הצעירים בסוגיה: האם תיתכן זהות משותפת בין ערבים ליהודים הרוצים לחיות יחדיו במדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
יעקב יוניש, הרוח החיה סביב הפעילות, אמר: ''אני פועל בהתנדבות יחד עם האנשים הנפלאים ובהם נאיל זועבי. מטרתנו היא לחבר בין יהודים וערבים צעירים, כשנקודת המוצא שלנו היא ערכית. הזהות הערכית שלנו יונקת ממגילת העצמאות. מי שמסכים לתוכנה של מגילת העצמאות, מוזמן להצטרף. המטרה היא שיהיו 500 שגרירים שיהפכו לתנועה צעירה, הרואה עצמה כנושאת רעיון החיבור בין יהודים וערבים''.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
נאיל זועבי, שמשתתף בפעילות בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות אמיתית, ריתק את הצעירות והצעירים ושיתף אותם בחזונו ובתחושת הייעוד שלו. ''נאיל זועבי הוא פורץ דרך במחשבתו, בדבריו ובמעשיו", אומר יוניש. "הוא מהאנשים שמזכירים לנו שצריך לקחת אחריות. אי אפשר להיות עסוקים כל הזמן בנרטיב של העבר. המוטו של נאיל הוא לזכור את העבר ולעסוק בהווה, למען העתיד. נאיל מוכיח שאפשר להיות גם ערבי, גם ישראלי וגם מוסלמי גאה, ולהשתלב בישראליות''.