שופט בית המשפט המחוזי בעפולה עאטף עיילבוני נעתר לבקשת ש"ס וקבע להקדים למחר ב-10 בבוקר את הדיון הדחוף בעתירת ש"ס כנגד שדולת הנשים בעניין ההפרדה באירוע בעפולה שיתקיים מחר בערב.
2 צפייה בגלריה
ההפרדה באמפי בפארק
ההפרדה באמפי בפארק
ההפרדה באמפי בפארק
השופט ביטל את החלטת השופט הקודם לדחות את הדיון לעוד ארבעה ימים. "המשיבים, לרבות היועץ המשפטי לממשלה, יגישו תשובתם לעתירה עד מחר בשעה 09:00. במסגרת תשובותיהם, יתייחסו המשיבים לנושאים העולים מהעתירה, וכן לשאלה המשפטית האם ניתן לעתור לביטול פסק דין שניתן בהסכמה בעתירה מנהלית מסוימת, באמצעות הגשת עתירה מנהלית מאוחרת יותר על ידי גורם שלא היה צד לעתירה הראשונה, התוקפת את סבירות שיקול הדעת שעמד בבסיס הסכמת הרשות הציבורית לעתירה הראשונה", כתב השופט בהחלטתו.
בתוך כך, ראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור פרסם הבוקר ההודעת תמיכה בשופט יונתן אברהם בן מושב אביטל על פסיקתו ביום ראשון בנושא האירוע בעפולה. "אנו עדים בימים האחרונים לסערה סביב פסיקתו המשפטית של כבוד השופט יונתן אברהם, הנוגעת לעריכת מופע מוזיקלי בשטח ציבורי בהפרדה בין גברים לנשים, וההוראה הנוגעת על אכיפת האיסור", אמר נור, "אין לי כל כוונה לחוות את דעתי על עצם פסיקתו של השופט אברהם. אין חולק כי הוא פסק כמיטב הבנתו המקצועית, ומי שמרגיש לא נוח עם החוק- יתכבד נא לשנותו. אין חולק גם שפסיקתו ראויה לדיון ואף לביקורת, אבל מכאן ועד מתקפות אישיות משוחררות כל רסן- המרחק עצום. לכן, יש לי כוונה מלאה לעמוד לצדו ולגבותו כנגד כל מתקפה מרושעת על פעילותו ומקצועיותו".
2 צפייה בגלריה
ראש מועצת גלבוע עובד נור (צילום: שרון צור)
ראש מועצת גלבוע עובד נור (צילום: שרון צור)
ראש מועצת גלבוע עובד נור (צילום: שרון צור)
עוד אמר נור: "יותר מידי גורמים, לצערי גם קובעי מדיניות ואנשי ציבור, פשוט עברו את הגבול, וניצלו את פסקתו לצורך הכפשת שמו הטוב של עובד ציבור מסור. לא ניתן יותר להבליג על גסות הרוח והשיח הרדוד באמצעותם מותקפים עובדי ציבור, והניסיון להשפיע באופן פסול על ביצוע תפקידם, והפעלת שיקול דעתם. השופט יונתן אברהם מוכר בזכות- כמשפטן מבריק, בעל מזג שיפוטי והבנה עמוקה של התחום. לא סתם הוא נכלל ברשימה שפרסמה שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, כמועמד ראוי לכהן לכס השיפוט בביהמ"ש העליון. אדגיש כי קהילת הגלבוע מחבקת בחום רב את יונתן אברהם, מבניה המובחרים של הגלבוע. איכויותיו ויכולותיו מתחילים מהמשפחה בה נולד וצמח, החינוך שספג, והקהילה החמה במושב אביטל, המלווה אותו מילדותו ועד ימינו. קורות חייו משובצים בערכיות משמעותית ותרומה לחברה, ובכך הוא לא מפסיק לעורר בנו גאווה וכבוד רב.זכות היא בעבורי לעמוד לצידו".