אתמול (חמישי), היום (שישי) ומחר מתקיים לראשונה פסטיבל קולנוע וניו מדיה – 'רואים כנרת', של המכללה האקדמית הכנרת, במסגרתו הוענק פרס הוקרה על תרומה לקולנוע הישראלי מטעם המכללה לבמאי המוערך אבי נשר, שעומד מאחורי 'סוף העולם שמאלה', 'ספור אחר' ועוד סרטים רבים נוספים שהשפיעו רבות על הפילמוגרפיה הישראלית.
2 צפייה בגלריה
המכללה האקדמית כנרת (צילום: ארז ביט)
המכללה האקדמית כנרת (צילום: ארז ביט)
המכללה האקדמית כנרת (צילום: ארז ביט)
במסגרת הפסטיבל יתארח גם הבמאי וצלם הטבע משה אלפרט ('ארץ בראשית'), אשר יציג קטעים מסרטו החדש 'כנרת – ים של חיים', ויוקרנו סרטים ישראלים ובינלאומיים אשר זכו בפרסים בינלאומיים, סרטי אנימציה לילדים, ותתקיים הרצאתו המרתקת של טל הרינג, אחראי פיתוח תחום הניו-מדיה בקרן גשר לקולנוע רב-תרבותי, על מציאות מדומה כמדיום סיפורי.
פסטיבל 'רואים כנרת' התקיים בתאריכים 4-6/7/2019, בבית גבריאל, ונעשה בשיתוף פעולה עם פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה.
נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופסור שמעון גפשטיין: "פסטיבל 'רואים כנרת', פרי של יוזמה מבורכת של החוג לתקשורת במכללה, אשר מופק בין היתר על ידי הסטודנטים כחלק מלימודיהם ובשיתוף עם יישובי האזור, הוא דוגמה לעשייה משמעותית ועשירה הנעשית במכללה בדיסציפלינות השונות אשר משלבות לימודים עיוניים לצד פרוייקטים מעשיים וחשובים כמו פסטיבל הסרטים".
2 צפייה בגלריה
שמעון גפשטיין נשיא המכללה (צילום: ארז ביט)
שמעון גפשטיין נשיא המכללה (צילום: ארז ביט)
שמעון גפשטיין נשיא המכללה (צילום: ארז ביט)
יוזמת ומנהלת הפסטיבל, הגר קוט: "הפסטיבל מנסה לחבר בין הצפון למרכז בתכנים ובעשיה. סטודנטים מכל הארץ יקרינו סרטיהם ויקבלו פרס חביב הקהל. יוקרנו סרטים על הצפון של יוצרים מרכזיים תושבי האזור, בנוסף פרס הוקרה מיוחד יוענק לאבי נשר מיוצרי הקולנוע האהובים והמוכרים ביותר בישראל. יצירתו הקולנועית העשירה נמשכת לאורך ארבעה עשורים. נשר הצליח לגעת בישראלים רבים שצפו בסרטיו, ולספר בשפת הקולנוע על הקיום שלנו כאן".