עיריית עפולה, משרד הכלכלה והתעשייה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף־טק, בשיתוף מרכז הצעירים עפולה, הכריזו על המיזמים שנבחרו לאקסלרטור (מאיץ טכנולוגי) הראשון בעפולה, באירוע חגיגי שהתקיים בגלריה עירונית לאומנות. במהלך האירוע הציגו היזמים שנבחרו את 11 הסטארט־אפים.
1 צפייה בגלריה
סביבה תומכת לפיתוח סטארט־אפים | צילום: מעוף
סביבה תומכת לפיתוח סטארט־אפים | צילום: מעוף
סביבה תומכת לפיתוח סטארט־אפים | צילום: מעוף
באירוע ההשקה השתתפו אבי אלבאז, המשנה למנכ"ל עיריית עפולה, עדיאל אילוז, חבר המועצה מחזיק תיק צעירים, איתי אליהו, מנהל מרכז צעירים בעפולה, אתי גוטמן, מנכ"לית מעוף גליל גולן והעמקים, סיון ברעם מנהלת האקסלרטור מטעם מעוף־טק, יניב אסס מנהל מקצועי של האקסלרטור, טל נוי מנהלת מעוף עפולה והיזמים הנבחרים.
האקסלרטור בעפולה רשם ביקוש רב עם עשרות סטארטאפים שהגישו מועמדות להשתלב בתוכנית. ועדת הבחירה שכללה את נציגי מעוף־טק, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ונציגי עיריית עפולה, בחרה 11 מיזמים לאקסלרטור בעפולה. היזמים הנבחרים יקבלו מעטפת שירותים והטבות חסרת תקדים, בסביבה יזמית תומכת להייטק, במתחם עבודה חדש ייעודי להם, שייפתח בקרוב בעיר. במהלך התוכנית ילוו את היזמים, מטעם מעוף־טק, סיון ברעם ויניב אסס.
עבור היזמים תיבנה תוכנית עבודה שבועית עם מנטורים מובילים בתחום, חלקם משקיעים ויזמים בעלי ידע וניסיון רב המלווים את התהליך מהבשלת הרעיון לכדי מיזם. כמו כן יקבלו היזמים סיוע ביצירת Networking ובגיוס מימון והשקעות. התוכנית כוללת גם סדנאות בנושאים מגוונים - כל זאת כדי להביא את הרעיון של היזמים לחברת הזנק (סטארט־אפ), להנגיש אותם למשקיעים, קרנות, מענקי מדינה ולחבר אותם לתעשייה, כשהמטרה העיקרית היא גיוס השקעה וקידום היזם.
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר: "אנו מברכים על התפתחותו של האקוסיסטם היזמי טכנולוגי, שנרשם במאיץ עפולה. קיימת חשיבות עליונה לקידום פרויקט ייעודי זה. מדובר בהזדמנות פז לייצר סביבה תומכת לפיתוח סטארט־אפים באזורי עדיפות לאומית ובמימון ממשלתי. היזמים שנבחרו להשתלב בתוכנית קיבלו הזדמנות לצמוח, לגדול ולפתח את השוק העסקי במקום מגוריהם וכפועל יוצא מכך, גם לפתח את הכלכלה הישראלית".
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ: "עיריית עפולה מתכוונת לתת חשיבות רבה לתחום התעסוקה והיזמות בעיר. מיזמים כדוגמת המאיץ הטכנולוגי הם בגדר אבן שואבת ליזמים צעירים שיזכו לקדם את חלומותיהם ושאיפותיהם בבמה ראשונית ומרכזית בעיר שלנו".
המאיץ הטכנולוגי עפולה הוא חלק מתוכנית הקמת מאיצים טכנולוגיים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. המאיצים מוקמים בנצרת עילית, טבריה, קרית שמונה, חצור הגלילית, נהריה, כרמיאל, עכו ועפולה.