לאחר כמה ימי שביתה שהנהיג ועד ההורים בבית ספר אלומות, חזרו ביום ראשון התלמידים אל ספסל הלימודים. השביתה התרחשה בעקבות טענות ההורים לשורה של מחדלים בנושא ליקויי בטיחות בבית ספר. המסקנות למחדלים עלו בדוח של מהנדס מומחה בלתי תלוי שהתקבל הן על ועד ההורים והן על העירייה. בשבוע שעבר ניהל ועד ההורים יחד עם העירייה שיחות רבות בנושא, וראש העיר אבי אלקבץ אף ערך סיור בבית הספר ביום חמישי האחרון.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר בביקור בבית הספר (צילום: עיריית עפולה)
ראש העיר בביקור בבית הספר (צילום: עיריית עפולה)
ראש העיר בביקור בבית הספר (צילום: עיריית עפולה)
השביתה בימים אלה התנהלה למעשה באופן חלקי כאשר ביום רביעי התקיימה פעילות בפארק לתלמידים מטעם עיריית עפולה בשיתוף פעולה עם בית הספר, וביום חמישי דאגה העירייה למצוא מבנה חלופי לתלמידים כאשר חלקם למדו בבית אשכול וחלקם בבתי ספר אחרים בעיר שנרתמו וקיבלו את התלמידים בזרועות פתוחות.
"לאחר שתי בדיקות של מהנדסים הציעה העירייה להתחיל את עבודות השיפוץ בכיתות העליונות של המבנה, בזמן שהתלמידים לומדים בכיתות התחתונות", מספרת עדי דוד, יו"ר ועד ההורים של בית ספר אלומות, "אנחנו לא הסכמנו בשום אופן להצעה הזו ודרשנו את סגירת המבנה המרכזי לאלתר ותיחומו כחלק שלא שייך לבית הספר. כדי שנוכל לוותר על הכיתות שהושבתו, נתבקשנו להסכים לאחד שתי כיתות לכיתה אחת. כלומר לאחד את שכבת ד' ושכבת ה' שילמדו במבנים הבטוחים של בית הספר. הדבר אמנם הוא לא הפתרון האידיאלי, אבל עדיף על פני למידה במבנה המסוכן תוך כדי שיפוצו".
בהמשך פרש ועד ההורים את דרישותיו לשיפוץ כתנאי להפסקת השביתה. "דרשנו שיתקנו את השירותים של כיתות ו' ויאספו את כל המפגעים שהיו בכל בית הספר. עוד ביקשנו שיתגברו בצוות חינוכי נוסף וידאגו להכשיר את הכיתות החלופיות לקליטת התלמידים. נוסף על כך דרשנו שבסיום השיפוץ יועבר אלינו דוח מה נעשה במבנה ושיספקו לנו אישורים שנתבקשו על ידי המהנדס כדי לפתוח את שנת הלימודים הבאה כנדרש. לשמחתנו הרבה עיריית עפולה נענתה לכל הדרישות שלנו מתוך הסכמה והבנה הדדית שביטחון הילדים הוא מעל הכל".
בהזדמנות זו פנה הוועד להורים ולשאר הגורמים המעורבים: "זה המקום להודות לכם הורים יקרים על האמון שנתתם בנו חברי הוועד ועל שיתוף הפעולה להשבית את בית הספר בהתראה כל כך קצרה. ימים קשים עברו על כולנו וזה לא שבר אותנו. נשארנו מאוחדים לאורך כל הדרך. תודה למנהלת בית הספר ששיתפה איתנו פעולה באופן מלא לאורך כל הדרך, לראש העיר שעזב הכל, הגיע לבית הספר, קיבל אותנו לפגישה והיה שותף מלא למציאת פתרונות. אנחנו מודים לעירייה על העזרה הרבה ותודה ענקית לצוות החינוכי של בית הספר שעבר ימים קשים עם שינויי מערכת והתמודדות לא פשוטה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "התלמידים חזרו ללימודים. אנחנו מודים לוועד ההורים ולבית הספר על שיתוף הפעולה והדאגה לכל הילדים. כרגע בית הספר ייכנס למקצה שיפורים בטיחותי ובקיץ יעבור שיפוץ נרחב יותר".