"לידה כזו עוד לא היתה לי, זו היתה לידה מיוחדת הכי טבעית שיש. חלום של לידה", מספרת אסתר, תושבת נצרת עילית שילדה בדרך לבית החולים את בנה השלישי, כשהיא מסתייעת בצוות מתנדבים באמבולנס.
1 צפייה בגלריה
המתנדבים והתינוק שיילדו | צילום: דוברות מד"א
המתנדבים והתינוק שיילדו | צילום: דוברות מד"א
המתנדבים והתינוק שיילדו | צילום: דוברות מד"א
כל תוכניות הלידה של אסתר השתבשו. היא בכלל תכננה ללדת בבית החולים לניאדו והתכוננה ללידה הרבה זמן. "בעלי ואני חדשים בנצרת עילית, אנחנו בכלל מירושלים. רציתי ללדת בלניאדו, שם יש חדר לידה טבעית. שמעתי מחברות על חוויית הלידה שם, ולכן התכוננתי מאוד ללידה הזו בבית החולים בנתניה. כדי שהלידה תהיה טבעית וקלה עשיתי הרבה הליכות ותרגילים, ממש את כל ההכנות כולל לקחת דולה תומכת לידה", משחזרת אסתר.
אבל לחיים היו תוכניות אחרות. בשישי בלילה הרגישה אסתר צירים. היא לא מיהרה לצאת כי חשבה שיש עוד זמן ורק לאחר כשעה וחצי היא הזמינה אמבולנס וביקשה שייקחו אותה ללדת בלניאדו בנתניה. מאחר שהנסיעה ארוכה היא דרשה גם אישורים מיוחדים שלבסוף התקבלו והאמבולנס החל את דרכו לבית החולים.
"התיישבתי באמבולנס, בכלל לא רציתי לשכב. הכל היה רגיל, הייתי בטוחה שאני יולדת לפי התוכנית. פתאום קלטתי שאני לא יכולה לדבר, הצירים היו מהירים, כאב לי מאוד וסבלתי. כל הזמן הזה אני מתפללת שאספיק להגיע לבית החולים וללדת שם, ואז המתנדבת אליה לוינסון אמרה לי 'יש עוד 48 דקות ללניאדו, את חושבת שתחזיקי מעמד?' ואז הרגשתי שאני כבר בתהליך הלידה. אמרתי להם: 'תעצרו, אני יולדת' ועברתי למצב שכיבה", מתארת אסתר.
באותו רגע החל תהליך הלידה. "המתנדבים שהיו בניידת היו רגועים לאורך כל הדרך", ממשיכה אסתר, "נשכבתי והרגשתי את הראש יוצא, ראיתי אותו והמתנדב נדב יילד אותי בשיא הטבעיות. זה היה רגע מרגש. אליה החזיקה לי כל הזמן את היד ועודדה אותי. המתנדבים קיבלו את הלידה הזו בשיא הטבעיות. הם לקחו את התינוק, עטפו אותו וחיממו אותו, ונסענו לבית חולים פוריה. הילד הזה זכה ליחס שאף ילוד לא מקבל. הם עטפו אותו באהבה. חיכינו לטיפול נמרץ כי במקרה כזה צריך לראות שהכל בסדר וכל הזמן הזה הם החזיקו אותו", היא אומרת בחיוך.
שניים ממתנדבי הניידת שיילדו את אסתר, נדב ואליה, סיימו רק לאחרונה את הקורס וזו היתה לידתם הראשונה. אלי גוטמן שהיה איתם במשמרת הוא אחראי המתנדבים. "הבנו שמתחיל פה תהליך לידה. האמבולנס עצר וזה הרגע שאתה בעצם מוציא לפועל את כל מה שלימדו אותך. זה רגע מרגש מאוד כשחיים חדשים יוצאים לעולם. לשמחתנו הכל היה רגוע ותקין. ראינו שהראש ממש יוצא ועשינו מה שלמדנו", סיפר נדב.
כמה ימים לאחר הלידה קיבלה המתנדבת אליה מכתב תודה מרגש מאסתר. "את שהיית שם בשבילנו עם כל הלב, עשית מה שצריך בדיוק. הכל ברוגע ובכיף בלי שום לחץ, הקלת עליי מאוד. זאת היתה לידה מדהימה, הרגשתי שאני נמצאת בסביבה תומכת שזה הכי חשוב בעולם. עזרת להביא נשמה לעולם ויש לציין שנשארה לנו חוויה חיובית", כתבה לה.
גם אליה התרגשה מאוד מהחוויה. "התרגשתי מאוד להיות נוכחת ברגע כזה, היא גם בטחה בנו וסמכה עלינו. התינוק היה על הידיים שלי, נתתי לה קצת להחזיק אותו והחזקתי אותו צמוד אליה. מרגש אותי לראות את ההערכה שהיתה לה אלינו. תודה למשפחה על הכרת התודה", היא אומרת.