גם השנה מאות מתושבי נצרת עילית יחגגו יחד בליל סדר קהילתי שיתקיים בכמה מוקדים ברחבי העיר: הר יונה, מריו לזניק, דרומית ודרך החטיבות. האירועים השונים יתקיימו בארגון של עמותות מפעלי חסד, קהילות דתיות ועיריית נצרת עילית.
1 צפייה בגלריה
שולחן סדר (צילום: ShutterStock)
שולחן סדר (צילום: ShutterStock)
שולחן סדר (צילום: ShutterStock)
כל אחד מהאירועים ילווה רב שיערוך את סדר ברכות החג והקריאה בהגדה. בחלק מהאירועים המשתתפים יתבקשו לשלם מחיר סמלי. "העירייה מארגנת ליל סדר ציבורי עבור עולים חדשים שחוגגים פסח ראשון בארץ", סיפרה מנהלת האגף לשילוב קהילתי פאולה לאם־חיים. ליל הסדר לעולים יתקיים במתנ"ס ניו יורק.
התושבים שמחים שניתנת להם האפשרות לחגוג ליל סדר יחד עם תושבים נוספים כדי שלא יישארו לבד. "אני ובעלי לבד פה ואין לנו איפה לחגוג אז בשבילנו זה דבר גדול להיות בסדר הקהילתי. זו פעם שנייה שאנחנו הולכים. יש אווירה אחרת. נכון שאנחנו לא מכירה את רוב האנשים, אבל זה עדיף על להיות לבד וחוץ מזה זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים", מסבירה אסיה חיימוב תושבת העיר.
בשנים עברו השתתפו מאות מתושבי העיר בסדר הקהילתי וגם השנה יש צפי לאחוז השתתפות גבוה. "זה עוזר לתושבים מבחינות רבות. מי שלא יכול להרשות לעצמו לערוך סדר כהלכתו מסיבות שונות - כלכליות, בריאותיות - יוכל לחוות סדר שמח ועשיר ולא להיות לבדו בחג", הסביר גורם בעירייה.
גם השנה ידלג ראש העיר רונן פלוט בין ארוחות הסדר הקהילתיות בעיר ויגיע לברך באופן אישי את התושבים.