בזכות פתרונות חכמים ומקוריים שיצרה רשות ניקוז ונחלים קישון - נמנעו בחורף הזה נזקים לאזורים עירוניים מיושבים ולתשתיות ציבוריות. מסקנה זו עמדה במרכז הרצאתו של חיים חמי, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון בפני פורום בינלאומי של אדריכלי נוף מכל העולם.
1 צפייה בגלריה
חיים חמי (צילום אורי רגב, רשות ניקוז ונחלים קישון)
חיים חמי (צילום אורי רגב, רשות ניקוז ונחלים קישון)
חיים חמי (צילום אורי רגב, רשות ניקוז ונחלים קישון)
חורף הגשום הציב לא מעט אתגרים בפני אנשי רשויות הניקוז ברחבי הארץ ורשות ניקוז ונחלים קישון בכללן. באזור אגן ההיקוות של הקישון - במשולש שבין אזור הגלבוע, מפרץ חיפה והרי הגליל התחתון - ירדה בחורף הזה כמות של כ-700-800 מ"מ גשם.
בשבוע שעבר הירצה מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, בכנס בינלאומי של אדריכלי נוף שהתקיים בתל אביב. נושא הרצאתו של חמי היה: ניהול הנגר באגן הקישון ונשען גם על הניסיון שהצטבר במהלך החורף שמסתיים בימים אלה.
כמות המשקעים בחורף 2019 הציבה אתגר גדול במיוחד בפני רשות הניקוז. מאז חורף 1991-2 לא נרשמה כזו כמות של זרימות. כזכור, באותה שנה הוצף מפרץ חיפה לחלוטין ובזכות הפתרונות שיצרה רשות ניקוז ונחלים קישון נמנעו נזקים לאזורים עירוניים מיושבים ולתשתיות ציבוריות.
בין היתר הדגיש חמי את היתרונות שנוצרו בעקבות פרויקט שיקום והעמקת קרקעית נחל הקישון, פרוייקט אקולוגי מהגדולים שהתקיימו בארץ ושבוצע בהצלחה על ידי הרשות. צילום: אורי רגב, רשות ניקוז ונחלים קישון.