לכבוד יום 'המעשים הטובים' יזמה יאנה קריספיל משכונת רובע יזרעאל בעפולה, פעילה חברתית בעיר, בשיתוף פעולה עם רשת שחקים וארגוני נשים שונים בעיר, בראשות עפרה קלמן יועצת לענייני נשים בעיריית עפולה את 'קול קורא' שיתרחש היום, יום ראשון (14.4), החל מהעה 16:00 בפארק העירוני בעפולה למען העלאת המודעות נגד אלימות כלפי נשים.
"בשנה שעברה היוזמה הייתה למען ילדות נערות סרטן והשנה לנוכח כל מקרי האלימות נגד נשים חיפשתי מטרה טובה להעלות את המודעות בנושא על סדר היום הציבורי". מסבירה קריספיל מדוע יזמה את הרעיון ומוסיפה, "הרגשתי שזה לא מספיק לצאת עם שלט לרחוב ורציתי שתהיה לזה משמעות רחבה".
במסגרת התוכנית רתמה קריספיל עמותות וארגונים לפרויקט כמו מחלקת הנוער, רשת שחקים וארגוני נשים שונים: "כולם נרתמו ופתחו את הכיס. זה הולך להיות 'יום מעשים טובים' מטורף גם מבחינת כמות המתנדבים המשתתפים, גם מבחינת התכנים וכמובן המשמעות שאנחנו רוצים להעביר בו".
כאמור היום הזה יהיה בילוי עבור המשפחה ויכלול דוכני 'סליים' לילדים, 50 גיגיות של בועות סבון ענק, בלונים, רכבת, מתנפחים, הצגת קרקס, קליעת צמות, אוכל, יצירה ועוד. "יהיה מאוד שמח ואני קוראת לכולם לבוא". היא אומרת.
קריספיל אומרת שכל דבר אשר יימכר ביום זה יעלה סכום סימלי של כ-5 שקלים וכל הכספים שייאספו ממכירות הכרטיסים יתרמו למרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בעפולה, "אין לנו בעיר מקלט לנשים מוכות. מכיוון שתקיפה מינית היא גם נישה בתוך התחום הזה החלטנו שהכספים יילכו לשם".
מה המסר שאתם רוצים להעביר דרך היום הזה?
"אנחנו רוצים להעביר מסר שאף אישה לא צריכה להיות קורבן לאלימות. רוצים לעשות העצמה נשית פה. אני חייבת לציין את עפרה קלמן שמונתה ליועצת לענייני נשים בעיר, היא נתנה לי גב רחב להרים את האירוע הזה ורתמה אליו את כל ארגוני הנשים כמו ויצ"ו, נעמ"ת אמונה ועוד המון נשים שלא שייכות לארגון כזה או אחר שרוצות לקחת חלק ולהגיד שאין פה שום מקום לאלימות כלשהי. היו כל כך הרבה מקרי אלימות ורצח כלפי נשים בשנה האחרונה ואלה דברים שלקחתי מאוד קשה. בכל המקרים האלה הכתובת הייתה על הקיר. תמיד אומרים שהיו את כל הסימנים המקדימים בשביל למנוע את המקרה. המטרה שלי האישית שאם חס וחלילה מישהי חובה מקרה כזה לפחות שהיא תדע מי הכתובות שלה פה ושיש לה למי לפנות".