מאיה, תושבת נצרת עילית, לא האמינה למראה עיניה כשפתחה תיק שמצאה על הרצפה ובו סכום של 13 אלף שקל.
בתחילת השבוע הגיעה מאיה למחסני להב בעיר כדי לערוך קניות, ובדרך מהחניה למדרכה הבחינה בתיק סמוך לשפת הכביש. "זה היה תיק קטן של אשה", סיפרה, "הרמתי אותו ופתחתי וראיתי שם המון שטרות של כסף בשטרות שונים - 20, 50, 100 ו־200. הסתכלתי ימינה ושמאלה ולא ראיתי אף אחד שמחפש משהו".
1 צפייה בגלריה
כסף |  שאטרסטוק
כסף |  שאטרסטוק
כסף | שאטרסטוק
מתוך אינסטינקט החליטה מאיה לגשת עם התיק לסניף הבנק הנמצא באותו מתחם הקניות, וכשנכנסה למקום הבחינה באשה שמחפשת בלחץ רב משהו.
"היתה שם אשה עם תינוק ביד שחיפשה משהו בין השקיות ונראתה מאוד בלחץ, ראו את זה על הפנים שלה", היא מספרת, "משהו בבטן אמר לי שזו האשה. שאלתי אם היא צריכה עזרה, והיא אמרה לי שהיא לא מוצאת תיק קטן עם כסף שהיה לה. באותו רגע הוצאתי לה את התיק והראיתי לה, והיא קפצה עליי בדמעות ובכי", שחזרה מאיה.
האשה הסבירה למאיה כי מדובר בכספי בר המצווה של בנה שהתכוונה להפקיד בבנק, וסיפרה כי הכסף חשוב לה לחגיגות ולשבת חתן. "כל כך שמחתי שאני זו שמצאתי והוא לא נפל בידיים אחרות שיכלו לקחת אותו לעצמם. אף אחד לא יודע מה מסתתר מאחורי תיק כזה תמים, אני התרגשתי", אמרה מאיה.
האשה שאיבדה את התיק לא ידעה את נפשה מרוב אושר. "הכסף היה חשוב לי מאוד זו המטרה שהלכתי לבנק, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לארגן ארוע כזה לבד. הכסף הוא חלק מתרומה שקיבלנו לילד", סיפרה, "לרגע חשכו עיניי והאשה הזו נתנה לי אור מחדש.