לירן סולומון יהיה הגזבר החדש של עיריית טבריה, לאחר שנבחר במכרז לתפקיד שיצא לפני החגים. סולומון (45), בעל תואר שני בראיית חשבון, היה מאז 2012 גזבר העירייה של קרית ביאליק, שזכתה במהלך כהונותו לפרס שר הפנים על "ניהול כספי תקין". לפני כן כיהן כגזבר המועצה המקומית אליכין, והיה עוזרו של גזבר המועצה האזורית עמק חפר. הוא נשוי ואב לשניים, ומתגורר בקיבוץ עין החורש.
טבריה: עוד תוכנית הבראה בדרך
"הגזבר החדש נבחר לתפקיד לאחר בחינה של יותר מ־100 מועמדים למשרה", הודיעה השבוע העירייה, "ובהם רואי חשבון, כלכלנים ומנהלי כספים". היו מי שהביעו תמיהה על כך שלא נבחר לתפקיד תושב טבריה. "אני מברך על הבחירה", אמר חבר המועצה רפאל טרבלסי. "יחד עם זאת, אני מצר על כך שלא נבחר לתפקיד תושב טבריה, אף כי למכרז ניגשו רבים וטובים מבני העיר".
"בכל מכרז שהעירייה מוציאה, אנחנו כמובן רוצים לקדם את הטבריינים", משיב לטענה הרב פנחס וקנין, שייצג את האופוזיציה בוועדת המכרזים, "אבל אנחנו רוצים גם את טובת העיר. היו גם מועמדים מטבריה, אבל לא כאלה שהגיעו עם ניסיון עשיר כמו המועמד הזה".
סולומון ייכנס לתפקיד בתקופה מורכבת מבחינת הרשות: העירייה מסיימת בימים אלה תוכנית התייעלות בת ארבע שנים, ועדיין נמצאת תחת פיקוחו של חשב מלווה. היא עומדת להתחיל בתוכנית הבראה נוספת כדי לצאת מהגירעון התקציבי שלה, שעמד בסוף שנת 2014 על כ־80 מיליון שקל.
"במצב שבו שהעירייה נמצאת, קשה מאוד לתת 100 ימי חסד לגזבר החדש", מוסיף וקנין. "יהיה עליו ללמוד במהרה את מצבה של העיר ולעבוד קשה כדי לארגן את התקציב מחדש".
"כגזבר חדש, היה לו כמובן נוח יותר להגיע למקום עבודה שמתפקד טוב", אומר חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, שמוליק חרמש, המברך על המינוי. "לכן חשוב שיהיה מקצועי ושיידע לעמוד על שלו מול הלחצים השונים".
סגן ראש העיר דרור ללוש, שהשתתף אף הוא בוועדת המכרזים, מספר שסולומון נבחר בזכות כישוריו המקצועיים. "עליו לבנות במהרה תוכנית כלכלית, שתגדיל את ההכנסות ותקטין את ההוצאות", הוא אומר. ללוש, העומד בראש אגף החינוך, מביע תקווה שכניסתו לעבודה תאפשר מעבר טוב ויעיל יותר של כספים לניהול העצמי של מוסדות החינוך - סוגיה שעמדה במרכז המחאה האחרונה של הנהגת הורי התלמידים בעיר.