קצת יותר משנה אחרי מינויו למנהל האמנותי של תיאטרון 'מראה' בקרית שמונה, הודיע השחקן יפתח קליין כי החליט לסיים את תפקידו בתיאטרון בסוף השנה.
מתיחת פנים: תיאטרון מראה אוסף את השברים
גורם הבקי בפרטי ההתדיינות עם קליין בשבועות האחרונים הסביר השבוע כי חילוקי הדעות, שהתגלעו בין קליין להנהלת העירייה, נבעו בשל רצונו של קליין לבסס את התיאטרון המקומי על שחקנים מוכרים וידועי שם שיגיעו ממרכז הארץ - גישה שהתנגשה עם תפיסת העולם של הנהלת התיאטרון.
במכתב ששלח קליין להנהלת התיאטרון ציין, בין היתר, כי בתום 15 חודשים מרתקים ומאתגרים הוא מרגיש שהגיע הזמן להמשיך הלאה. "העלינו שלוש הפקות חדשות", כתב, "יוזמות חדשות נולדו, קשרים נקשרו ואני מרגיש שרבים מהזרעים שנשתלו בשנה זו יצמיחו פירות בהמשך. ברמה האישית אני רוצה להודות לאנשים שפגשתי הן בתיאטרון והן מחוצה לו, אנשים אידיאליסטים ומלאי שאר רוח, שפועלים למען הקהילה שבה הם חיים.
"אני מרגיש שההזדמנות לנהל אמנותית את תיאטרון 'מראה' היתה עבורי גם הזדמנות להביט במראה אחרת ורחבה מזו שהכרתי, מראה שמשתקפים בה אזורים מוכרים פחות בנוף, בארץ ובחברה, וכן גם מראָה שהשתקפו ונולדו בה פנים חדשות שלי. מנקודת מבטי האישית, אני רואה חשיבות רבה בהמשך קיומו של תיאטרון 'מראה' ובהתפתחותו והפיכתו למרכז עוגן תרבותי עבור תושבי קרית שמונה בפרט והגליל בכלל. שמחתי והתרגשתי לגלות את הקשר המתמשך של תושבי הגליל לתיאטרון לאורך השנים".
קליין סירב להרחיב באשר לסיבות שהביאו אותו להגיש את התפטרותו, אך אמר: "נתתי לתיאטרון 'מראה' את כל־כולי, את כישוריי ויכולותיי, את מרצי ואת שמי הטוב, שהרווחתי בעבודה קשה לאורך שנות עבודתי במקצוע. צר לי שלא מצאנו שפה משותפת להמשך העבודה ואני מאחל הצלחה לתיאטרון".
"היום ניתן לומר", מוסיף הגורם המקורב לנושא, "שהתיאטרון בחר לשמור על צביון מקומי. לא הקמנו תיאטרון מקומי בקרית שמונה כדי ששחקנים מתל אביב יפזרו פה אבק כוכבים ויחזרו למרכז. תיאטרון 'מראה' רוצה וצריך להתבסס על שחקנים מקומיים, שיהפכו עם הזמן לשחקנים מקצועיים שישתלבו בקהילה, יפעלו למענה ויחברו את בני הנוער אל התיאטרון. לכן הוחלט לתת את הבמה למען הכשרונות המקומיים - ויש לא מעט כאלה במקומותינו".
מהנהלת התיאטרון נמסר בתגובה: "תיאטרון 'מראה' שמח לשמש בית ליוצרים צעירים, להוות גשר ולהנגיש תרבות גם לפריפריה. ההנהלה מאחלת הצלחה לקליין בהמשך דרכו. נכון לעכשיו טרם התקבלה החלטה ועדיין לא נערך דיון באשר למחליפו. הנושא יידון בשבועות הקרובים. עם זאת, בינתיים נמשיך לפעול במלוא המרץ".