לאסנת ישי, מוזיקאית בת 30 מרמת ישי, יש חלום - להקים בעמק בית ליוצרים ולמוזיקאים, שייקרא 'מוזה': מקום שבו כל המעוניין להתפתח כמוזיקאי וכיוצר יוכל לעשות זאת כאן, ולא יצטרך לנסוע לשם כך לתל אביב. בימים אלה היא פתחה עמוד בהדסטארט, לצורך פרויקט מימון המונים.
קישור לפרויקט מימון המונים: מוזה - הבית של המוזיקה נתניה: נפתח בית ספר חדש למקצועות המוזיקה
ישי נולדה וגדלה בעמק ולפני כעשור עברה למרכז כדי ללמוד מוזיקה. היא בוגרת 'רימון' ובעלת תואר ראשון במוזיקה, ובקרוב תסיים את התואר השני במוזיקה ממכללת לוינסקי. היא חזרה צפונה לאחר לידת בנה הבכור, ומאז היא רוקמת חזון - לפתוח מקום שישמש בית ליוצרים, שבו יוכלו להגשים את חלומם. "במרכז יש שפע של מקומות לא פורמליים, שבהם מתקיימות סדנאות שונות וקורסים לחובבי יצירה ומוזיקה", היא מסבירה. "פה אין, וזה חסר לי מאוד. אני אישית עברתי שם לא מעט סדנאות כאלה, וזה נתן לי ערך מוסף. אני יודעת שיש לזה ערך משמעותי מבחינה מוזיקלית".
בכוונתה של ישי להקים מקום מיוחד בעמק שיענה על צורך זה, כדי שתושבי האזור לא יצטרכו להרחיק עד למרכז. "אני מכירה המון אנשים שנוסעים למרכז למטרות כאלה, ופה יהיה להם הכל", היא מבטיחה. "אני מתכוונת להקים בית ליוצרים - שילמדו פה הלחנה, יצירה, מוזיקה וכתיבה - במבנה שיהיה כמו חדר חזרות ויהיה בו הכל: מכלים ועד למערכות הגברה, כל האבזור הדרוש".
בימים אלה היא מנסה לאסוף 50 אלף שקל כדי להוציא את הרעיון לפועל. "זה ממש לא לשם רווח", היא מבהירה, "זה פרויקט חברתי לכל מי שרוצה ליצור, גם לצעירים שמחפשים מקום מוזיקלי לנגן בו. גם הרכֵּבים יוכלו להיווצר פה".
לאחר הפרסום, התגובות התומכות לא איחרו לבוא. "אנשים התקשרו, חיזקו אותי והודיעו שהם תומכים בפרויקט, ויש כבר כאלה שמתעניינים בסדנאות", היא מספרת. "זה יהיה מקום שייתן תחושה של בית בשעות הפנאי, ויוכלו לבוא לכאן לנגן, ליצור וללמוד. המטרה היא להביא את תל אביב צפונה".
בינתיים היא ממתינה שרשימת התומכים תתמלא ושתגיע ליעד הכספי, כדי למצוא מקום ראוי. "אני לא מתכוונת להרים ידייים, אגשים את החלום", היא מסכמת.