נער תושב הצפון, שמסמר פלדה חדר לעינו, נותח בבית החולים זיו בצפת. ד"ר ורד סרור, רופאת עיניים בבית החולים, סיפרה שהנער הגיע עם כאבים עזים וירידה חדה ביכולת הראייה. "המסמר כנראה לא התאים לקיר שבו ניסה הנער לנעוץ אותו", אמרה הרופאה, "ולכן החליק מידו ישר לתוך עינו השמאלית והשאיר פצע קשה, כך שהיה חשש ממשי לפגיעה בראייה".
איסוף הקרשים הסתיים באישפוז
בחדר הטראומה נערכו לנער בדיקות דם ו־CT דחופות, כדי לשלול שאריות של חלקי מסמר בעין, והוא אף קיבל מנות אנטיביוטיקה וטטנוס למניעת זיהום.
"הוא הורדם מיד והוכנס לניתוח חירום להצלת העין", מוסיפה ד"ר סרור. "במהלך הניתוח נוקתה העין וקרנית העין נתפרה. הוא יצטרך לעבור ניתוחים וטיפולים נוספים בהמשך, כדי לשפר את מצב העין הפגועה. בשלב זה אנחנו ממתינים שהדם בעין ייספג ושהעין תתייצב, ואז נקבל החלטה איך להמשיך בטיפולים ואם נוכל לנתח. חשוב לציין שיומיים לאחר הניתוח כבר נרשם שיפור באיכות הראייה של הנער בעין הפגועה".
אביו של הנער סיפר כי בנו נפצע כשרצה לתלות בד מעל אחד החלונות בבית, כדי למנוע מקרני השמש לחדור דרכו. כשנעץ את המסמר בקיר, בעזרת פטיש כבד, החליק מסמר הפלדה ופגע בעינו. "קשה היה לי לראות אותו סובל", סיפר האב, "והתפללתי שראייתו לא תינזק".
במקרה נוסף שאירע בתחילת השבוע בזיו הובא לחדר המיון נער שבלע נעץ. הנער סיפר לרופאים כי הבחין בנעץ שנתקע בסולייה של אחת מנעליו, שלף אותו והניח אותו לרגע בפיו. "פתאום לקחתי נשימה ארוכה", הוא סיפר, "ויצא שבלעתי את הנעץ".
ד"ר ליאוניד ליפשיץ, רופא בכיר במחלקת אף־אוזן־גרון, סיפר השבוע כיצד שלפו הרופאים את הנעץ מריאותיו של הנער. "לאחר שערכנו בדיקות מקיפות וצילומי הדמיה, התברר שהנעץ חדר דרך קנה הנשימה לתוך הסימפון, ממש בכניסה לריאה. הנער הורדם בהרדמה כללית והוכנס לחדר הניתוח, שם הכנסנו לקנה הנשימה שלו צינור גמיש (ברונכוסקופ) שבתוכו סיב אופטי ותופסן, ושלפנו בהצלחה נעץ מתכת בגודל סנטימטר עם ראש פלסטי גדול".
לדבריו של ד"ר ליפשיץ, הפעולה המהירה מנעה סיבוכים, כמו ניקוב או חסימה בדרכי הנשימה ואף דימום מהריאות, שהיו מצריכים ניתוח מסובך ופתיחת החזה.