שוטרי תחנת המשטרה בצפת נקראו השבוע בידי תושב העיר שמתגורר בשכונה הדרומית לטפל בתלונה יוצאת־דופן: שכנה שמשתזפת בבגד ים בחצר הבית. מדובר בבניין משותף ברחוב דוד רמז, רחוב שעבר בשנים האחרונות תהליך של התחרדות, אשר בעטיו עזבו את האזור רוב התושבים הוותיקים, ואת מקומם תפסו משפחות חרדיות.
השופטת: הטרדתם שכנים? מותר לצלם אתכם
ביום שני השבוע החליטה תושבת הרחוב, להצטרף אל ילדיה לבילוי בבריכה המתנפחת שהניחה בחצר הבית המשותף, קומה אחת מתחת לגשר הגישה לבניין. "בחופש הילדים בבית", סיפרה השכנה, "והם פשוט משתגעים משיעמום. מבחינתם, הבילוי המועדף הוא בריכה, אבל לצערי מדובר בעניין לא זול. קודם כל, הבריכה העירונית החדשה נמצאת ברמת רזים, ואנחנו צריכים שני אוטובוסים כדי להגיע לשם. שנית, אי־אפשר לקחת אותם לבריכה כל יום, בגלל עלויות הכניסה וכל מה שנלווה לכך. לכן רכשתי בריכה ניידת ובהסכמת רוב השכנים, הצבתי אותה ברחבה שנמצאת מפלס אחד מתחת לכניסה לבניין.
"מי שיוצא ונכנס לבניין לא יכול לראות את הבריכה ובכל מקרה, אני לא מרשה לילדים להשתמש בה בשעות המנוחה המקובלות. מאז שהצבתי שם את הבריכה, לפני כחודש, באמת לא שמעתי מלה מאף אחד - עד יום שני השבוע. הייתי בחופש, ולכן החלטתי לרדת עם הילדים לבריכה ואפילו 'העזתי' ללבוש בגד ים".
לדבריה, כשעה לאחר שהצטרפה אל הילדים, הופיעו במדרגות שני שוטרים והסבירו לה כי אחד השכנים התלונן על כך שהיא לובשת בגד ים בפרהסיה. "השוטרים היו די משועשעים", סיפרה, "ואחרי שראו במו עיניהם שאני לא באמת מפריעה לאף אחד, הם התנצלו ועזבו את המקום".