הוועדה המיוחדת להשעיית ראשי רשויות, בראשות השופט בדימוס משה גל, החליטה היום להאריך את השעיית ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו לתקופה של שלושה חודשים נוספים, וזאת בהמשך להחלטתה הקודמת להשעייתו עד ל- 17.7.2014.
הטעויות של גפסו: הולך הביתה, שוב הוועדה החליטה: גפסו מושעה מראשות העיר מחליף את גפסו: הספר שהפך לראש העיר
ההארכה התקבלה מכיוון שההליכים המשפטיים בעניינו של גפסו טרם הסתיימו. בהתאם להחלטת הוועדה, בנוסף לתנאים שנקבעו בהחלטתה הקודמת, גפסו לא יוכל לכהן בעת השעייתו כחבר וועדות התכנון והבנייה, לרבות הוועדה המקומית וועדת המשנה.
כזכור בחודש מרץ החליטה הוועדה להשעיית ראשי רשויות כי ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו יושעה למשך ארבעה חודשים, בהמשך לבקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות להשעות את גפסו.
היועץ המשפטי לממשלה ציין כי כתב האישום שהוגש נגד גפסו בשנה שעברה, בעבירת שוחד, מייחס לו לכאורה עבירות חמורות בעלות זיקה לכהונתו הציבורית. הוועדה, כאמור, קיבלה את המלצת היועץ המשפטי לממשלה והחליטה להשעות את גפסו מתפקידו כראש העיר בשל ההערכה שמשפטו של גפסו יימשך עוד כ-4 חודשים,. עוד נקבע כי בתקופת השעייתו לא יוכל גפסו לכהן כסגן ראש העיר, כחבר ועדת הביקורת או כחבר דירקטוריון החברה לפיתוח נצרת עילית.
לאחר הגשת כתב האישום השני נגד גפסו בו הואשם בעבירות של לקיחת שוחד, התנית שוחד, והפרת אמונים, בכך שכאשר התמודד על ראשות עירית נצרת עילית בשנת 2008, הבטיח למספר פעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עיר" שבראשה עמד, שתמורת פעילותם ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה אם ייבחר לראשות העירייה. פעילים אלה פעלו לטובת מר גפסו ורשימתו בבחירות בעקבות ההבטחות, ולאחר הבחירות, פעל הנאשם גפסו לקבלם לעבודה בעירייה. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להארכת השעייתו של גפסו, עקב הגשתם של כתבי האישום המייחסים לו לכאורה עבירות חמורות בעלות זיקה לכהונתו הציבורית.
בבקשה נכתב כי הבקשה מוגשת נוכח כל אחד מכתבי האישום שהוגשו נגדו, וקל וחומר בהצטברותם, ואשר מייחסים לו לכאורה עבירות בעלות זיקה לתפקידו הציבורי. בנוסף, מבקש היועץ המשפטי לממשלה כי יוארך תוקפן של ההגבלות שהוטלו על גפסו בהחלטת הוועדה הקודמת ביחס לכהונה כסגן ראש עיר, ועדת בקורת, וחברות בדירקטוריון החברה הכלכלית.
כמו כן, מבקש היועץ המשפטי לממשלה להרחיב את היקף ההגבלות החלות על גפסו, כך שיהיה מנוע מלכהן כחבר וועדה המקומית או בוועדת המשנה לתכנון ולבניה, בוועדת הכספים ובוועדת המכרזים של המועצה ובכל ועדה שיש לה השפעה על העסקת עובדים והתקשרות עם ספקים, קבלנים או נותני שירותים לעירייה וכן בוועדת ההנהלה. זאת על מנת למנוע ריקון מתוכן של ההשעיה, נוכח העבירות שיוחסו לכאורה לגפסו וחומרתן.
כאמור, הוועדה קיבלה חלקית את הבקשה וקבעה כי כי בנוסף להחלטת ההשעיה הקודמת כי גפסו לא יוכל לכהן כסגן ראש העיר, כחבר ועדת הביקורת או כחבר דירקטוריון החברה לפיתוח נצרת עילית, לא יוכל גפסו לכהן גם כחבר וועדות התכנון והבנייה, לרבות הוועדה המקומית וועדת המשנה.
שמעון גפסו הגיב: "זו החלטה מאכזבת, שפוגעת לא רק בי, אלא גם בעיר נצרת עילית ובתושביה. אמשיך במאבק על הוכחת חפותי ואני משוכנע שגם אצליח בכך. בינתיים מאכזב לגלות שגם במדינת חוק, איש ציבור יכול להיענש בחומרה כה רבה, שוב ושוב, על לא עוול בכפו".