אורחים ותושבים בעיר העתיקה בצפת הופתעו כאשר גילו לאחרונה שלט גדול שנתלה בשערי הכניסה לסמטה המיתולוגית, המבקש שלא לעבור בה בין השעות 22:00 בלילה ועד 08:00 בבוקר, זאת על מנת שלא להפריע את מנוחת השכנים המתגוררים במקום.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
סמטת המשיח בצפת כל כך צרה, שרק אדם אחד בקושי יכול לעבור בה בכל רגע נתון. הסמטה ממוקמת בלבה של העיר העתיקה, סמוך לכיכר המגינים, ועל פי הפולקלור הקבלי אמור המשיח, לכשיבוא, לעבור דרכה מהעיר העתיקה לבית העלמין העתיק, בדרכו להחיות את גדולי המקובלים של צפת ואת כל המתים הטמונים בו.
"בכתבי קודש מסוימים יש תימוכין לאמונה כי המשיח, שיתחיל את דרכו בצפת, יעבור בדיוק בסמטה הזאת" מסביר יו"ר המועצה הדתית בצפת לשעבר, הרב שלמה חדד, "ולכן, לא לחינם היא נקראת 'סמטת המשיח'. הצבתו של השלט הזה פירושה עיכוב הגעתו של המשיח. אני תוהה מה באמת יקרה אם הוא יגיע בלילה ודרכו תהיה חסומה".
תושב העיר ופעיל חרדי בצפת, ברוך אדלר, מתרעם אף הוא על הצבת השלט: "לפני שנדבר על האלמנט היהודי בעניין, אבהיר שאני יכול להבין את הבקשה לשמור על השקט, אבל מדובר בדרך ציבורית שצריכה להיות פתוחה במשך כל שעות היום. מעבר לכך, אין ספק שהסמטה מהווה ציון דרך ראשון בהגעתו של המשיח, שיתחיל את מסעו בצפת. לנו אין כל זכות להפריע לו בדרכו ובמשימתו החשובה".
ראש עיריית צפת לשעבר ומי שמדריך כיום טיולים בצפת וסביבתה, זאב פרל, מחזק את ההילה האגדית שנבנתה סביב הסמטה, אך גם הוא מתפלא על הצבת השלט: "כיליד צפת אני יכול לספר על סבתא קשישה שהאמינה בכל לבה בכך שהמשיח יבוא רכוב על חמורו הלבן, ממש דרך הסמטה הזו".
"היא הייתה מחכה לו בכל יום, יושבת בפתח ביתה, בוררת עדשים ומיני קטניות וממתינה. בלילות, כשהייתה הולכת לישון הייתה משאירה על אדן החלון כוס תה, שיהיה לו מה לשתות כשיגיע. אני בטוח שהסבתא הייתה מאוד כועסת לו ידעה, שמישהו העז לחסום את דרכו של משיח. לגופו של עניין, אני יכול להבין שאנשים מבקשים שקט, אני לא יכול לקבל את זה שמונעים גישה לדרך ציבורית".
מעיריית צפת נמסר: "נושא השלט אינו מוכר לנו. העירייה כמובן תשלח פקחים לבדוק את הנושא ולאחר מכן תפעל בהתאם".