בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך עשרה מיליוני שקלים הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד העמותות 'מוסדות אור הזוהר הקדוש וישועות הרשב"י - צפת מירון' ועמותת 'ישועות בעמוקה - ישיבת התנא הקדוש רבי יונתן בן עוזיאל' מצפת, בטענה כי הטרידו בטלפון תושבים רבים לשם קידומן הכלכלי.
צפון: זוג נכים גרים בבניין עם מרצפות שבורות צפון: נפלה מגלגל ענק ותפוצה ב־22 אלף שקל מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין נוריאלי, זיסר ושות', נטען כי הנתבעות נוהגות לשלוח הודעות המוניות למכשירים סלולריים של תושבים, מבלי שאלו ייתנו את הסכמתם לכך, ובהן פרסומות שונות אודות פעילותן על מנת לקבל תרומות. עוד נטען בתביעה כי הנתבעות פנו לאנשים רבים מרחבי הארץ באמצעות שיחות טלפון ממערכות חיוג אוטומטי והציעו להם לקבל ברכה "לזיווגים, לבריאות טובה, לפרנסה בשפע ולכל הישועות" בתמורה לתרומה כספית
טענת התובע, כאשר ענה לאחת השיחות שבוצעו במערכת החיוג האוטומטי, נשמעה הודעה מוקלטת והתנגנה ברקע מוזיקה. כאשר לחץ על מקש הספרה 1, כפי שהוצע, נותבה את השיחה לנציגה שביקשה ממנו את פרטיו האישיים כדי להצטרף לעמותה ולקבל את הברכות המוצעות תמורת תרומה.
התובע, אשר לטענתו בתביעה מאס בשיחות האלה, הקליט את שיחות הטלפון שקיבל וצירף לתביעתו תמלול של ההקלטה האוטומטית שנשמעה בעת שהתקשרה אליו הנתבעת 'ישועות בעמוקה - ישיבת התנא הקדוש רבי יונתן בן עוזיאל': "זו הודעה אישית ומיוחדת לרווקים ולרווקות מעוכבי הזיווג", נאמר בהודעה המוקלטת, "רווקים ורווקות, הגיע הזמן שניגון זה ילווה אתכם לחופה... אם גם אתם רוצים למצוא אהבה אמיתית, אם גם אתם רוצים להתחתן השנה, הקישו כעת".
התובע טוען בתביעה שהגיש כי הוטרד משיחות רבות של הנתבעות שהתקבלו אצלו כמה פעמים בשבוע, כי נגרמה לו עוגמת נפש רבה וכי מעולם לא נתן הסכמתו לקבלת הודעות אלה.
עוד הוא טוען בתביעה כי העמותות הנתבעות שלחו הודעות דואר פרסומי לו ולאנשים נוספים בניגוד לחוק הספאם, האוסר על שליחת מסרים שיווקיים המוניים באמצעות מערכות תקשורת אלקטרוניות ללא קבלת הסכמה מפורטת מראש של הנמען. לטענת התביעה, העמותות חדרו לפרטיותו של התובע והטרידו אותו בשעות העבודה והפנאי, ואף פגעו פגיעה חמורה בפרטיותם של עשרות אנשים על ידי שיטפון פרסומי שהם אינם מעוניינים בו ובהיעדר כל אפשרות להפסקת הטרדה זו. בכך, לטענתו, גרמו הנתבעות לאנשים רבים עוגמת נפש רבה.
התובע ביקש מבית המשפט לחייב את הנתבעות לשלם לו פיצויים בסך 2,000 שקל, ובמסגרת תביעתו הייצוגית הוא מבקש לחייב את הנתבעות בסכום כולל של 10 מיליון שקל. כמו כן ביקש מבית המשפט לאסור על הנתבעות לשלוח הודעות פרסומיות נוספות ללא הסכמה מפורשת.
מעמותת 'מוסדות אור הזוהר הקדוש וישועות הרשב"י - צפת מירון', נמסר: "העמותה פועלת שנים רבות בקברו של הרב שמעון בר יוחאי עבור עם ישראל, בתפילות ובבקשות לכל אדם ולכל דורש. העמותה מחלקת במקום אוכל ושתייה בימי שבת וחג, חינם אין כסף. קיבלנו בהפתעה תביעה זו. עדיין לא ביררנו את העניינים לעומק, אך ברצוני להבהיר כי העמותה מעולם לא פעלה נגד החוק, וכמובן אין אנו מפיצים שיחות לאנשים שלא הסכימו לכך. קיבלנו בעבר תלונות מאנשים שסובלים מהטרדות אלו, אך אין לדבר קשר אלינו בשום דרך".
מעמותת 'ישועות בעמוקה - ישיבת התנא הקדוש רבי יונתן בן עוזיאל' לא נמסרה תגובה.