בית המשפט לענייני משפחה בנצרת קיבל את בקשתה של אישה לבטל את הסכם הגירושין שחתמה עם בעלה לשעבר, לאחר שטענה כי ויתרה על נכסים ועל זכויותיה בעקבות מצבה הנפשי המעורער והאיומים שספגה מצד בעלה.
מפסק הדין, שניתן לאחרונה, עולה כי בני הזוג לשעבר נישאו לפני למעלה מעשור ונולדו להם שני ילדים. נישואיהם עלו על שרטון ולפני כחמש שנים אושר הסכם הגירושין. בהסכם נקבע, בין היתר, כי המשמורת על הילדים תהיה בידי האם ונקבעו הסדרי ראייה עם האב. כמו כן נקבע כי במקום מזונות ישלם הגרוש תשלומים שונים בסך 2,500 שקל לחודש. התובעת ויתרה על זכויותיה בדירה המשותפת, ונקבע כי בתוך שנתיים עליה לפנותה. כחודש לאחר החתימה על ההסכם התגרשו השניים בבית הדין הרבני.
התינוק נמסר לאימוץ למרות שאביו לא אותר מרת ישראל: הוכחתי שגם אחרי לידות אפשר לנצח מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בתביעה שהגישה האישה לביטול ההסכם היא טענה כי הנתבע נהג כלפיה באלימות רוחנית, פסיכולוגית וכלכלית, ובעקבות זאת, לטענתה, "הפכו חייה לגיהנום עלי אדמות". האישה טענה שהופעל עליה לחץ כבד על ידי הנתבע וחמותה, שאיימו עליה שייקחו ממנה את הילדים.
"הוא איים שיאשפז אותי בכפייה, ייקח את הילדים וישגע אותי, שייגש למקום העבודה שלי ויגיד שאני חולה נפשית כדי שיפטרו אותי, ולכן הייתי מוכנה לוותר על הכול", גרסה. בשל כך ויתרה האישה על הכל ובלבד שתקבל גט ומשמורת על הילדים. כעת היא מבקשת מבית המשפט לבטל את הסכם הגירושין במלואו.
הנתבע הכחיש את הטענות המיוחסות לו וטען, במסגרת כתב ההגנה, כי בעת החתימה על ההסכם הייתה התובעת מלווה בעורך דין. בעדותו אישר את קיומם של אירועים אלימים מצדו כלפיה, וטען שאמר לה שייקח ממנה את הילדים היות שאינה יכולה לשמש כמשמורנית אם מצבה הנפשי אינו טוב.
פסיכולוג מומחה שמונה מטעם בית המשפט התרשם כי האישה חיה תקופה ממושכת במערכת זוגית שגרמה לה נזק נפשי. "במצב זה קשה עד בלתי אפשרי לקבל החלטות רציונליות, ושיקול הדעת של המחליטה הינו מוגבל ביותר", קבע המומחה.
השופטת קבעה כי ההסכם, שבו האישה ויתרה על זכויותיה בדירה כמו גם על חסכונותיה, המוניטין העסקי וכלי הרכב והסכימה לפינוי הדירה תוך שנתיים, אינו סביר. "הוכח כי הופעל עליה לחץ כבד מצד הנתבע, אשר איים עליה כי ייקח ממנה את הילדים וישכן אותם בפנימיות, וכי היא הייתה מעוניינת לסיים את מערכת הנישואין הזו 'בכל מחיר'", קבעה השופטת.