בית המשפט לתעבורה בנצרת גזר 60 ימי מאסר בפועל על תושב הצפון שהורשע בעבירות של נהיגה ברשלנות, גרימת נזק לאדם ואי הגשת עזרה לנפגעים.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
מגזר הדין עולה כי בספטמבר 2009 נהג הנאשם ברכב פרטי בכביש 807, מכיוון צלמון לכיוון טבריה, בהיותו בהשפעת תרופות פסיכיאטריות, ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא פוליסת ביטוח ורישיון רכב. כאשר הגיע לעקומה בכביש איבד שליטה על רכבו, סטה לנתיב הנגדי והתנגש בשני כלי רכב.
בתאונה נפגעו הנהגים במכוניות אלה באורח קל עד בינוני, ושלושת כלי הרכב ניזוקו. על פי גזר הדין, לאחר התאונה עזב הנאשם את המקום בלי שהגיש עזרה לנפגעים ובלי שהזעיק את שירותי ההצלה.
לנוכח התנהלותו של הנאשם עתרה המדינה לבית המשפט וביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל. אך סניגורו של הנאשם ביקש מבית המשפט להסתפק בהטלת מאסר על תנאי, וטען כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה שהייתה לו בביצוע המעשים ואף הביע צער עליהם.
כמו כן, הוא טען שלנפגעים שהיו מעורבים בתאונה לא נגרמו חבלות של ממש, וכי לנאשם נסיבות אישיות ומצב נפשי המצדיקים את אי מאסרו בפועל.
השופטת עדי במביליה־אינשטיין, מבית המשפט לתעבורה בנצרת, דנה בטענות הצדדים והחליטה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל למשך 60 יום, ומאסר על תנאי של 12 חודשים למשך שלוש שנים.
השופטת ציינה כי העבירות שביצע הנאשם, כאשר לא הושיט עזרה לנפגעים ועזב את מקום התאונה ללא הותרת פרטים ובלי שדיווח לכוחות ההצלה, הן חמורות ומחייבות עונש הולם ומרתיע. אך עם זאת ציינה השופטת כי לא נגרמו חבלות של ממש לנפגעים בתאונה, וכי יש להתחשב בנסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם.
מתיאור נסיבותיו האישיות של הנאשם, כפי שציינה השופטת, עולה כי בעת שירותו הצבאי היה מעורב באירוע חבלני ולאחריו אובחן כסובל מפוסט טראומה, והוא מוכר כנכה צה"ל בגין הפרעה נפשית. לאור זאת קבעה השופטת שמצבו הפסיכיאטרי של הנאשם מצדיק הקלה מסוימת בעונשו.
סניגורו של הנאשם, עו"ד איאד אבו אסחאק מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר בגזר דין מאוד מאוזן, ובאירוע משנת 2009 שמבחינת חומרה הוא ברף הנמוך, ולא נגרמו חבלות למעורבים בתיק. כמו כן בית המשפט שם דגש על נסיבותיו האישיות של מרשי, שהנו נכה צה"ל.