אלי זפרני עדיין לא מונה רשמית לסגן ראש עיריית קרית שמונה, אבל הוא כבר מתפקד בשטח כאחראי על אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) ומכריז על אכיפה בלתי מתפשרת, באמצעות קנסות, בכל הקשור לשמירה על ניקיון.
למרות הנכות הקשה: מתעקש לעמוד בהמנון מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"התחלנו בזה כבר", מודיע זפרני, "במרכז צבי, למשל, בעלי חנויות היו רגילים לזרוק את הקרטונים למיכלי האשפה ולא היה נשאר מקום לשאר האשפה. הבהרנו להם שקרטונים זורקים רק בדחסן, ואחרי שגם חייבנו אותם בקנסות, כולם התיישרו על פי ההנחיות".
עוד תופעה שזפרני מתכוון להילחם בה היא זריקת שקיות אשפה מחוץ למיכלי האיסוף בחלק מהשכונות בעיר. זה קורה, לדבריו, משום שהתושבים שולחים ילדים קטנים לזרוק את שקיות האשפה, והילדים לא מצליחים להגיע לפתח של המיכל ולכן משאירים את השקיות לידו. "אנחנו מתכוונים לבדוק את השקיות ולמצוא בתוכן עדויות שיגלו למי הן שייכות, ולהבהיר לתושבים שאם הם לא רוצים לחטוף קנס, שיילכו לזרוק את האשפה בעצמם", מדגיש זפרני. גובה הקנסות, אגב, יכול להגיע לעד 1,000 שקל.
השינוי המשמעותי ביותר שזפרני מתכנן באגף שפ"ע הוא הפסקת ההתקשרות עם קבלני פינוי אשפה. לדבריו, השיטה הזו לא הוכיחה את עצמה, ולכן הוא מתכוון להוביל שינוי, שעל פיו פינוי האשפה ייעשה על ידי עובדים של החברה הכלכלית של העירייה, שיועסקו באופן ישיר ולא דרך קבלן, וכך ניתן יהיה לפקח טוב יותר על עבודתם.
"בקרוב תתקיים פגישה של ראש העירייה עם שר הפנים", מבשר זפרני, "הוא ביקש מאיתנו להכין תוכנית של כל הצרכים, שחלקם קשורים לנושא חזות העיר. יש תקציבים שכבר השגנו. שתלנו 3,000 שתילים של פרחים בכיכרות, ובקרוב נתחיל במבצע גיזום של הצמחייה בשטחים הציבוריים. אני מאמין שאם התושבים ייראו שהסביבה שלהם יותר נקייה ומטופחת, הם גם ירצו להשאיר אותה כזו וישמרו יותר על הניקיון".
זפרני מתכוון להמשיך בתפקידו כיו"ר בית הקשיש, במקביל לחברות במועצת העיר. "הנושא נבדק משפטית ואין שום בעיה", הוא מעדכן, "ראשית, אני עושה את התפקיד בבית הקשיש בהתנדבות, ושנית, אין מגבלה כל עוד המימון מצד העירייה לא עולה על עשרה אחוזים מתקציב בית הקשיש".