הפדרציה למוזיקה ישראלית וים תיכונית (פי"ל) תובעת את עיריית טבריה ואת החברה הכלכלית שלה, בטענה כי באירועים ציבוריים שהן עורכות מושמעות הקלטות מוזיקליות שהזכויות עליהן בבעלות פי"ל. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, דורשת פי"ל פיצוי בסך מאה אלף שקל. בתביעה צוין כי בין היתר מדובר בשירים 'תל אביב' ו'כובשת' של עומר אדם, 'שגעת טרפת' של ליאור נרקיס ו'מול כל העולם' של משה פרץ.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בנוסף לתביעה הוגשה לבית המשפט גם בקשה למתן צו מניעה זמני, אשר ימנע ממוסדות העירייה להשמיע את ההקלטות המוזיקליות בפומבי עד לבירור התביעה בבית המשפט.
"עיריית טבריה והחברה הכלכלית שלה, או מי מטעמן, משמיעים או מאפשרים השמעה בפומבי של הקלטות מוזיקליות אשר הזכויות בהן שייכות לפדרציה", נטען בתביעה.
"זכויות היוצרים בכל הרפרטואר של ההקלטות המוזיקליות, לרבות הזכות להתיר השמעה פומבית, שייכות לפדרציה, והנתבעות לא ביקשו את רשותה להשמיע את ההקלטות במתחם העירייה ובמתקניה השונים, וכמובן גם לא שילמו לתובעת תמלוגים או דמי רישיון".
עוד נטען בתביעה, שהגיש עו"ד יעקב מנור בשם פי"ל, כי בשנתיים האחרונות נעשו אינספור פניות אל העירייה ואל החברה הכלכלית, הן בכתב והן בטלפון, אשר התריעו על הפרת זכויות היוצרים ובמקביל עודדו את גורמי העירייה לפעול להידברות עם הפדרציה, על מנת להגיע להסדר רישוי קבוע אשר ימנע פנייה לערכאות משפטיות.
"בשנת 2009 נחתם בין פי"ל למרכז השלטון המקומי הסכם ולפיו הוסדרו באופן מרוכז הרישיונות להשמעה והצגה פומביות של היצירות המוזיקליות השייכות לתובעת", נאמר בתביעה.
"על פי הסכם זה יכולה כל רשות מקומית להצטרף ולקבל על עצמה את תנאיו, כולל תעריף מיוחד שהוא חלק בלתי נפרד מההסכם, אלא שלמרות ההסכם והמלצות מרכז השלטון המקומי, כולל לנתבעת עצמה, על מנת שזו תסדיר את הרישוי, ולמרות התראות חוזרות ונשנות של התובעת, לא טרחה העירייה להסדיר את הרישוי, בשנים 2013-2011".
בהמשך כתב התביעה מגולל עו"ד מנור את שרשרת האירועים אשר הביאה להגשת התביעה, וטוען כי בחודש ספטמבר האחרון ביקר בטבריה מנהל הרפרטואר של הפדרציה, ערך ביקורת מדגמית במסגרת אירועי הקיץ שקיימה עיריית טבריה במתחם הגן הארכיאולוגי והקליט ותיעד את היצירות המוזיקליות שהושמעו בו.
מנכ"ל הפדרציה, ניר בוסקילה: "צר לי שאנו נאלצים לנקוט הליכים משפטיים נגד העירייה, שלא הגיעה איתנו להסדר אשר יאפשר לה קבלת רישיון להשמעה חוקית של היצירות".
מעיריית טבריה נמסר: "נלמד תחילה את כתב התביעה, שהתקבל אצלנו זה עתה, ורק אז נוכל להתייחס אליו"