לפעמים החוצפה עולה על כל דימיון: פרקליטות מחוז צפון הגישה בשבוע שעבר כתב אישום כנגד תושב קרית שמונה בשנות ה־50 לחייו שהצליח, על פי המיוחס לו, להשיג בדרכי מרמה קנביס רפואי: הוא המשיך לקבל את הסם שהיה מיועד לאביו, מבלי לדווח שהאב כבר אינו בין החיים.
הקנביס הרפואי ידוע בתכונותיו כמשכך כאבים והוא יעיל במיוחד להקלה בתופעות הלוואי של הכימותרפיה. אנשים הזקוקים לקנביס הרפואי מקבלים רישיון לצרוך אותו, למרות שמדובר בסם שאינו מותר בשימוש בתנאים רגילים. את הסם מספקת חברת "תיקון עולם" המתמחה בגידול הקנביס הרפואי ושיווקו לחולים המורשים לקבל אותו.
הורים בגן טיפולי בטבריה: לא רוצים גנן־גבר צפון: הבטיח עבודה בחו"ל למאות אנשים ונעלם מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
האב של הנאשם נפטר ממחלתו בתאריך לפני חמישה חודשים. הרישיון של האב לקבל קנביס רפואי היה תקף עד לפני שבועיים. קודם למותו של האב קיבל הבן אישור להגיע לתחנת חלוקת הקנביס הרפואי בבית החולים זיו, לקבל את הסם ולהעביר אותו לשימושו של האב.
"לאחר מותו של האב קיבל הנאשם במרמה מחברת תיקון עולם במספר הזדמנויות סם בכמות כוללת של 200 גרם נטו, תוך שהוא עושה שימוש ומציג את הרישיון ונמנע מלדווח כי אביו נפטר", נכתב בכתב האישום.
בכתב האישום מפורטים חמישה תאריכים שונים בהם קיבל הנאשם את הסם, 40 גרם בכל פעם. בסיכום כתב האישום נכתב: "במעשיו המתוארים לעיל, קיבל הנאשם במרמה, במס' הזדמנויות סם מסוכן במשקל כולל של 200 גרם נטו, אותו החזיק שלא לצריכה עצמית בלבד. כן החזיק הנאשם בכלי המשמש לצריכתו העצמית של סם מסוכן".
כתב האישום כולל שלושה סעיפי אישום: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, החזקת סם שלא לצריכה עצמית בלבד והחזקת כלים לצריכת סם.