נשיא בתי משפט השלום בנצרת, השופט ג'ורג' אזולאי, גזר השבוע שנה וחצי של מאסר בפועל, שלוש שנות מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל על תושב נצרת, אשר הורשע בהפרת זכויות יוצרים, כשמכר ספרים מזויפים, אותם החזיק במחסן ובדירת מגורים בכפר עילוט.
התראה לפני כתב אישום: תפסיקי להאכיל חתולים מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי כתב האישום, לפני כשלוש שנים נתפס הנאשם מחזיק ב־13,427 ספרי לימוד מזויפים, אותם התכוון למכור. ספרים מזויפים הם ספרים ששוכפלו והודפסו שלא בהוצאתם המקורית. לחובת הנאשם נזקפה גם הרשעה קודמת בגין עבירה זהה, שבעטיה נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר בפועל ו־12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.
בגזר הדין ציין השופט אזולאי כי עבירות כלכליות הפכו נפוצות ושיטתיות, ויש בהן כדי לפגוע בבעלי הזכויות, הן פגיעה כלכלית והן פגיעה במוניטין, לאחר שעמלו רבות על יצירתם. לדברי השופט, העבירה בוצעה תוך תכנון מוקדם וקיים בה יסוד של זיוף ומרמה.
במסגרת גזר הדין טען בא כוחו של הנאשם כי קיימת אבחנה בין עבירה של החזקה בלבד לבין החזקה ומכירה - הפצת היצירה המזויפת והפקת רווח כספי. כמו כן, הוסיף עורך הדין כי לנאשם נסיבות חיים קשות ומצבו הכלכלי קשה במיוחד, ולכן ביקש מהשופט להתחשב בו.
השופט הצדיק את העונש, שנחשב חמור לעבירה מסוג זה - 18 חודשי מאסר בפועל - בכך שאף שהנאשם כבר ישב בכלא במשך שלושה חודשים בגין עבירה דומה, הדבר לא הרתיע אותו מלחזור לסורו."דבר לא ירתיע נאשם זה פרט למאסר ממושך מאחורי סורג ובריח", קבע השופט.
התיק שבמסגרתו ניתן גזר הדין מורכב משלושה אירועים שונים, כאשר בשנים 2004, 2005 ו־2007 שב הנאשם וביצע עבירות של הפרות זכויות יוצרים. עם זאת, ציין השופט בגזר הדין, עובדה זו לא מנעה ממנו לכפור באשמה ולבזבז את זמנו של בית המשפט בתואנות שווא, דבר אשר הוביל לדחיות רבות בתיק.
את תגובת סניגורו של הנאשם לא היה ניתן להשיג.