תושבת עפולה הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בעפולה בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד חברת אורנג' (פרטנר), בטענה כי זו חייבה את לקוחותיה עבור גלישה באינטרנט בחו"ל מבלי שבכלל ביקשו זאת או נתנו את הסכמתם לכך.
צפון: הבטיח עבודה בחו"ל למאות אנשים ונעלם מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
במסגרת הבקשה טוענת התושבת כי היא לקוחה של חברת אורנג' ובעלת מכשיר טלפון נייד חכם (סמארטפון) מסוג אייפון 4S, המחובר לרשת הסלולארית ולרשת האינטרנט, ולא ביקשה ולא התירה מעולם לאורנג' לפתוח עבורה את מכשיר הנייד או הקו לשימוש בחו"ל - לא לצורך שיחות טלפון ולא לצורך גלישה באינטרנט. אולם, לטענתה בבית המשפט, בדיעבד גילתה כי חויבה באלפי שקלים בגין שירות זה.
על פי הבקשה, בחודש יולי 2013 טסה התושבת לארה"ב עם מכשיר הנייד שלה ותכננה להשתמש בו בחו"ל לצורך גלישה באינטרנט באמצעות רשתות Wifi חינמיות זמינות. אולם לטענתה, היא לא ידעה כי במכשיר הנייד שלה, כמו בכל מכשיר חכם אחר, קיימות אפליקציות המתחברות באופן עצמאי ואוטומטי לרשת האינטרנט לצורך סנכרון אוטומטי של המכשיר בחו"ל בעת הגעה למקום היעד בחו"ל, דבר אשר גרם לחיבור אוטומטי של הנייד שלה לרשת האינטרנט בחו"ל ללא הסכמתה וידיעתה.
על פי התביעה, כ-24 שעות לאחר שנחתה בארה"ב, היא שלפה לראשונה את המכשיר מהתיק וגילתה להפתעתה כי קיבלה הודעות אס.אמ.אס מאורנג', בהן מודיעה לה האחרונה כי מיצתה את חבילת הגלישה באינטרנט וכי חויבה באלפי שקלים בגין גלישתה באינטרנט.
לטענת התובעת בבית המשפט, מיד כשראתה את הודעת האס.אמ.אס, שלפה את כרטיס הסים מהמכשיר וחסמה כל אפשרות להמשך הגלישה בחו"ל. אולם, עם חזרתה ארצה, גילתה כי אורנג' חייבה אותה בכרטיס האשראי בסכום של 6,093 שקל בגין גלישה באינטרנט מחו"ל. במסגרת הבקשה לבית המשפט טוענת האישה כי אסור היה לחברה לחייבה בסכומים הללו וכי על החברה להשיב לה סכום זה.
לאור זאת, מבקשת התובעת מבית המשפט, לחייב את אורנג' בסכום של כ-2.7 מיליון שקל המורכב מסכום פיצוי של כ-1,000 שקל ל-27 אלף איש המהווים לטענתה את מספר לקוחותיה של אורנג' אשר חויבו על-ידה שלא כדין בגין גלישה באינטרנט בחו"ל. כמו כן כן ביקשה מבית המשפט להורות לאורנג' לחדול לאלתר מחיוב לקוחותיה מבלי שנתנו לה את הסכמתם המפורשת.
מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "הבקשה התקבלה לידינו, נגיב בערכאות המתאימות".