שנתיים מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי נגזרו השבוע על צעיר (23) מעפולה, בגין עבירות של חבלה חמורה, איומים ושיבוש הליכי משפט. בנוסף לכך הטיל בית המשפט המחוזי בנצרת על הנאשם קנס בסך 1,500 שקל וכן הורה לו לפצות את המתלוננת בסכום של 15 אלף שקל. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.
אישום: אב ובן תקפו את שכנם ביום חתונתו במוט מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי כתב האישום, התגורר הצעיר בסמוך למתלוננת בעפולה, ולאחר כמה שנים עברה המתלוננת לרחוב אחר בעיר. על רקע סכסוך שהתגלע בין הנאשם למתלוננת, החליט הנאשם לפגוע במתלוננת ולאיים עליה.
בין השאר, נכתב בכתב האישום כי באחד הימים, בעת שהמתלוננת שהתה בדירתה עם שכנתה, נכנס הנאשם לפתע לדירה ללא רשות, כשהוא מחזיק מתחת למעילו אלה מברזל.
עוד נכתב שהנאשם נעל את דלת הדירה אחריו, ניגש למתלוננת, שלף את האלה והחל להכות באמצעותה את המתלוננת בכל חלקי גופה, כשהוא מאיים עליה ואומר: "מגיע לך, את הולכת עם ערבי".
לאחר מכן, על פי כתב האישום, נס הנאשם מהדירה והותיר אחריו את המתלוננת כשהיא שרועה על הרצפה ומדממת. כתוצאה ממעשי הנאשם, כפי שצוין בכתב האישום, נגרמו למתלוננת פגיעות קשות בגופה, בהן פצעים וחתכים בקרקפת, שברים בידה השמאלית ושטפי דם.
נוסף על כך, בכתב האישום צוין שלאחר האירוע נמלט הצעיר, עזב את בית הוריו בעפולה, ובמשך חמישה חודשים וחצי נמנע מלהתייצב לחקירה, אף שידע כי הוצא נגדו צו מעצר וכי הוא מבוקש לחקירה. כפי שנכתב בגזר הדין, בשלב הדיון וההכרעה
ציין השופט תאופיק כתילי: "מעשים אלימים מעין אלה אינם יכולים להתקבל כבעלי חומרה פחותה משום שנעשו על רקע סכסוך כלשהו, ובוודאי כאשר הנאשם עצמו לא חווה כל יחס של תוקפנות מצד המתלוננת. הנאשם הפר במעשיו את זכותה של המתלוננת לשלמות הגוף ואת זכותה לפרטיות ולביטחון.
עו"ד זוהר ארבל שייצג את הצעיר מסר בתגובה: "אף על פי שרבים סבורים כי מדובר בעונש מתון, הרי שלטעמנו בית המשפט המחוזי לא העניק משקל ראוי לנימוקים כבדי משקל, ועל כן בדעתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון".