סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופט דורון פורת, הורה השבוע לשחרר חשוד ממעצר לאחר שהמשטרה לא דאגה לבצע פעולות חקירה בעניינו בימים שישי ושבת. תושב האזור נעצר לאחרונה בחשד לעבירות של הלנה והעסקת עובד זר, שיבוש מהלכי משפט, חבלה ברשלנות, נטילת חשמל וגניבה וקשירת קשר לעשות עוון.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
מעצרו הוארך בפעם הראשונה ביום שישי שעבר. ביום שני ביקש בא כוח המשטרה להאריך את מעצרו שוב בחמישה ימים לצורך המשך החקירה.
אולם הסנגורית של החשוד, עו"ד עידית רייכרט ממשרד עורכי הדין דביר־רייכרט־שוורץ, טענה כי לא ייתכן שהחשוד יהיה נתון שבוי מאחורי סורג ובריח עד שתתגלה ראיה חדשה שתיטיב או תרע עמו, וביקשה לשחרר את החשוד לחלופת מעצר מרוחקת עם איזוק אלקטרוני, היות שמדובר באדם ללא עבר פלילי שניהל אורח חיים נורמטיבי.
בא כוח המשטרה טען מנגד שנבדקים עניינים נוספים וכי החקירה לא מוצתה כיוון שעדיין לא נאספו ראיות. העו"ד רייכרט טענה כי מדובר בהארכת מעצר שנייה ואותם דברים נאמרו בראשונה. כמו כן היא הפנתה שאלה לבית המשפט: מדוע לא בוצעו פעולות חקירה בשישי ובשבת.
רייכרט הוסיפה כי אין חשש ממשי לשיבוש או להשפעה על עדים, והחשוד עצמו לא מסוכן לציבור ואין לו עבר פלילי, ולכן לא מובן על מה מבססת המשטרה את הבקשה להארכת המעצר.
השופט כאמור לא אישר את הארכת המעצר והורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים. בהחלטו כתב כי שוכנע שניתן לקיים את פעולות החקירה כשהחשוד נתון בחלופת מעצר.
השופט ביקר את עבודת המשטרה וכתב בהחלטתו: "לא נחה דעתי מקצב ביצוע פעולות החקירה בתיק זה. במהלך שישי בוצעה שיחת טלפון אחת ופעולה לא מהותית, ובשבת לא בוצעו פעולות חקירה. פעולות החקירה המבוקשות מרביתן ניתנות לביצוע ללא חשש שיבוש". כמו כן קבע כי את שאר הפעולות ניתן לבצע בזמן הסמוך לשחרור ללא צורך בהמשך המעצר.
עו"ד רייכרט מסרה: "אני מברכת על החלטת בית המשפט, שעם כל ההבנה למצבה של המשטרה השופט מצא לנכון לשחרר את מרשי שהנו בחזקת חף מפשע ואינו צריך לשלם את המחיר של תעדוף לקוי בהקצאת משאבים. למשטרה ניתן זמן ניכר כדי לנסות ולהשלים את עבודה אולם לא עמדה בכך".
ממשטרת מחוז צפון נמסר: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט שהועברה לבחינת הגורמים המקצועיים במחוז במטרה להפיק לקחים. מתחילת השנה נרשמה בתחנת נצרת ירידה חדה בפשיעה, עלייה במספר כתבי האישום המוגשים כנגד חשודים ועלייה במספר העצורים עד תום הליכים - עובדה המעידה על נחישות החוקרים להביא להגדלת סיכויי העבריין להיתפס".