עד כמה שזה תלוי בה, שירה ג'רג'י (43), מצפת היא כבר חברת מועצת העיר. היא יודעת שהיא יוצאת למאבק לא פשוט ולכן מתכוננת אליו במלוא הרצינות, אבל שום דבר, כך היא אומרת, לא יעצור אותה, או יפחיד אותה, לפחות לא עד שיגיע היום שלנשים בצפת, תהיה זכות דיבור.
"הנשים בצפת מהוות כ-52 אחוז מכלל האוכלוסייה. זה שאני אישה, זה לא אומר שאני שווה פחות, והגיע הזמן שגם הציבור הצפתי הגברי יפנים את זה".
בעל הקאנטרי נגד החרדים: לא נסגור בשבת צפת: תושב הקים קבוצת פייסבוק נגד ההתחרדות יאיר גרבוז: צפת היא אחת הערים הגזעניות בארץ מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ג'רג'י, חוזרת בתשובה, שהגיעה לצפת לפני פחות משנה עם משפחתה, מדברת כמי שנולדה וגדלה בעיר. היא כבר הספיקה ללמוד ולהכיר את העיר מספיק, כדי לדעת שהיא בנויה ומתנהלת באופן שבטי.
"אז נכון, אני לגמרי חדשה כאן", היא אומרת, "מי שיצביע עבורי יעשה זאת, או תעשה זאת, רק בגלל שהשתכנעו שאני ראויה, שאני מסוגלת.
"אני באה אל הציבור הצפתי עם דף נקי וחלק ומבקשת ממנו ללמוד להכיר אותי ולהאמין בי - ותאמיני לי, זה יקרה: אני כבר רואה את השלט עם השם שלי מתנוסס על שולחן מועצת העיר".
ג'רג'י בעלת תואר ראשון במנהל מלונאות עובדת כיום כמנחת קבוצות למצוינות במסגרת פרויקט 'מיכא"ל'. בנוסף לכך היא משמשת כמאמנת אישית, ובזמנה הפנוי מייצרת מוצרי קוסמטיקה. היא נשואה ואם לארבעה ילדים, ובעלה לומד תורה באחת הישיבות בעיר.
"באנו לצפת ממצפה יריחו. סדר היום שלי כאן הוא עמוס מאוד. אני מפרנסת את המשפחה וגם מנהלת את הבית, כדי לאפשר לבעלי ללמוד. למרות שהוא לומד, אנחנו לא מקבלים קצבה מהמדינה או מאף גוף אחר, וזה מתוך בחירה. אני עובדת קשה מאוד, מתפרנסת בכבוד וגאה בכך".
אז למה לך פוליטיקה? "זה נכון שמעולם לא חשבתי שארצה בכלל ללכת לפוליטיקה, אבל כאן זה פשוט קרה. יש כאן תחושה שדברים גדולים קורים, ומאידך, תחושה אחרת, שבדרך מתפספסים אחרים, אולי גדולים עוד יותר.
"הסיבה השנייה היא שאני לא רוצה שילדיי יגדלו בתחושה שאימא קיימת רק בשביל לבצע את מטלות הבית ולגדל אותם. אני רוצה לשבור את הסטיגמה הזאת, אני רוצה לצאת מהקופסה".
ופוליטיקה היא הדרך לצאת מהקופסה? "כאן כן, לגמרי כן. הנשים בצפת נדחקות לקרן זווית ומאפשרות לזה לקרות, הגברים שלהן שולחים אותן לשבת בירכתי האוטובוס, והן הולכות בכניעה.
"אני רואה אותן הולכות שפופות מאחורי הבעלים, בראשים מורכנים, ואני לא מבינה מה קורה כאן. לפני כחודשיים צוין יום האישה - בצפת נערך ערב לנשות ההסתדרות בלבד. למה רק להן? אין נשים אחרות? זה הפריע לי מאוד, כי הבנתי שכאן אישה אחת לא מפרגנת לרעותה. אין כאן העצמה נשית ולא הובלה, ואני רוצה לעשות זאת, להיות החלוצה".
"תיזהרי, יעבדו עלייך" מאז ראשית שנות התשעים לא כיהנה אישה במועצת העיר בצפת. יתרה מכך, במערכות הבחירות האחרונות נשים אפילו לא ניסו להתמודד. השנה, לקראת בחירות 2013, מסתמן שחוץ מג'רג'י ינסו שתי נשים נוספות, מטעם מפלגת העבודה, להתמודד למועצת העיר.
אישה תוכל לשבת במועצה שמורכבת ברובה מגברים? "ללא ספק. מצדי, שישבו שם 20 גברים, כי הרי גם אם הם ירצו בכך וגם אם לא, האצבע שלי במליאה תהיה שווה לחלוטין לזו שלהם. הקול שלהם לא יהיה משפיע יותר, או חזק יותר. הכוח שלהם ושלי יהיה שווה, אז שיתמודדו".
מאז הכריזה על התמודדותה, לפני כחודש ימים, מספרת ג'רג'י שקיבלה לא מעט איומים מאנשים הדורשים ממנה לחזור בה מכוונתה להתמודד. היא, כאמור, איתנה בדעתה לרוץ.
"פתחתי דף בפייסבוק, ובאמצעותו הודעתי על כוונתי להתמודד", היא מספרת, "ואז קיבלתי 'עצה ידידותית' ממישהי, שכתבה לי: 'תיזהרי, יעבדו עלייך. כדאי שתיזהרי מהם'.
לא עבר זמן רב ואז הגיעה השיחה הראשונה, מטלפון חסוי. מעבר לקו היה גבר שניסה להסוות את קולו ואמר: "כדאי שתתקפלי מהר ותרדי מהסולם, לפני שתפלי ממנו".
אחר כך היו שתי שיחות נוספות עם איומים דומים: 'את לא יודעת לאן את נכנסת, קפלי זנב ועופי מכאן'. המסר האחרון הגיע בשבוע שעבר: 'בעוד חמישה חודשים את כבר תזחלי בחזרה אל החור שיצאת ממנו'.
ג'רג'י לא נרתעת מהאיומים האלה. אם כבר, הם רק מגבירים את נחישותה. "אני לא נאיבית, ויודעת שבציבור החרדי מצביעים לפי מה שאומר הרב, אבל לא כולם.
"אני עדיין מאמינה ואעשה כל מה שאוכל בחודשים הקרובים, כדי שאותן נשים שייכנסו מאחורי הפרגוד, ירגישו חופשיות להצביע עבורי, בלי חשש. אני לא מצפה מהגברים להצביע בשבילי, אבל אעשה הכול כדי להגיע ללבן של הנשים ולטעת שם תקווה".
האופטימיות של ג'רג'י טרם חלחלה אל הנשים האחרות ברשימתה. נכון להיום, היא מנהלת חוגי בית דיסקרטיים עם שתי נשי