מזרקת הטיבריום שניזוקה בשל עליית מפלס הכנרת וסופת השרקייה החזקה שפקדה את האגם לפני כחודשיים תחולץ ביום שני הקרוב ממקומה ותועבר למעגן בנמל, לצורך שיפוצים נרחבים — כך עדכנו מנכ"ל עיריית טבריה יוסי נבעה והיועץ המשפטי עו"ד שמעון בלסן בישיבה שהתקיימה ביום שלישי השבוע.
כנרת: רוחות השרקייה גרמו לנזקים בחוף המערבי מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
כמו כן צוין כי הנזק שנגרם נאמד ב־1.3 מיליון שקל, לא כולל הנזקים שעדיין לא נבדקו, וכי נכון לעכשיו לא ידוע מתי תחזור האטרקציה לפעילות. הנושא הועלה לדיון ביוזמתו של חבר האופוזיציה איתן עובד.
מיזם הטיבריום של העירייה הנו מופע מים רב־חושי, שבו מופעלים מזרקות, אור, תמונות ואש. מי המזרקות נשאבים מהכנרת לתוך דוברה גדולה, המכילה 300 אלף מטרים מעוקבים, ומוחזרים לכנרת תוך כדי המופע.
הדוברה רותכה לפני כשנתיים וחצי לקרקעית האגם וחלקה העליון לא הוגבה באופן ניכר מעל פני המים. בשל עליית המפלס היה צורך להגביהו ועבודות השיפוצים כבר החלו, אולם לפני כחודשיים נשבו רוחות מזרחיות חזקות, המכונות בערבית 'שרקייה'.
הרוחות גרמו לאגם הכנרת להיות סוער במיוחד ולגליו להתרומם עד לגובה של שלושה מטרים. כתוצאה מכך נפגע מיזם הטיבריום של העירייה, והוא נטה הצדה ושקע.
בעקבות כך נדחתה הפתיחה המחודשת של המיזם, שנסגר כבר קודם לכן, לצורך הגבהת הדוברה שעליה נמצאות המזרקות, בשל עליית המפלס מאז תחילת החורף.
"הטיבריום היה נקודת האור של העיר, הגיעו אליו משלחות וקבוצות", אמר עובד וביקש לדעת מתי תשוב המזרקה לפעול. "במשך חודשיים, כתוצאה מרוחות מזרחיות חזקות, המזרקה התנדנדה כמו מטוטלת וכל המערכת נרטבה. השרקייה הכתה במתקן, וכשהגעתי לראות חשכו עיניי – המזרקה הייתה במצולות".
נבעה: "גייסנו כספים כדי לעלות את הדוברה ואושר תקציב בלתי רגיל של 800 אלף שקל. הדוברה הייתה צריכה לעבוד בתחילת מרץ. כרגע זה צפוי לקרות ביום שני הקרוב ואולי זה יידחה בשבוע. אנחנו מוציאים אותה ומספינים במעגן, כדי שנוכל לתקן".
עו"ד בלסן עדכן את חברי המועצה בכל הנוגע להיבט המשפטי: "בימים אלה נחתם הסכם לתקן את הדוברה, ואחר כך יהיה סקר לראות אם המערכות הפנימיות נפגעו. ההערכה היא שלא נגרם נזק למערכות, מאחר שהן אמורות להיות עמידות בפני מים".