תיק החקירה נגד ראש מועצת עמק הירדן יוסי ורדי ובכירים נוספים במועצה, בעניין חשד לעבירות מרמה, יועבר בימים הקרובים לעיון ולהחלטה בפרקליטות מחוז צפון. כך הודיעה השבוע היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
המשמעות היא שעתה תצטרך הפרקליטות לבחון את החומר ולהחליט אם להעמיד לדין את המעורבים ולהגיש כתב אישום בפרשה, על סמך הממצאים שהעבירה המשטרה, לפיהם קיימת תשתית ראייתית לעבירות. במידה ולא יימצאו ראיות להגשת כתב אישום, התיק ייסגר. הליך בדיקה כזה עלול להימשך חודשים. ורדי: "המועצה פעלה מהרגע הראשון בגילוי נאות, ולא נותר לי אלא להתפלא על המלצת המשטרה".
לפני כחודשיים נודע כי ורדי זומן לחקירה במשטרה, בעקבות חשיפה של היחידה לחקירות שכר ממשרד האוצר, שלפיה הוא אישר לכאורה תשלום כספים לשלושה עובדי מועצה, וזאת, לטענת משרד האוצר, בניגוד לחוק. באוצר ציינו כי חשיפת הפרשה הביאה לכך שאחד הבכירים השיב לקופת המועצה כ־200 אלף שקל, ושני בכירים נוספים צפויים להשיב לקופת המועצה סכום כולל של כמאה אלף שקל.
"העברת הכספים, לכאורה, נעשתה בהסוואה, שלא דרך תלוש השכר, מקופת המועצה לקיבוצים שבהם חברים שלושת הבכירים, ומשם לחשבון הבנק הפרטי שלהם", נאמר בזמנו בהודעת משרד האוצר.
השבוע כאמור הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה כי התיק יועבר לפרקליטות מחוז צפון. בהודעה שכותרתה 'חשד לעבירות מרמה על ידי בכירים במועצת עמק הירדן' נמסר כי בלהב 433 (יחידה של היחידה הארצית לחקירות הונאה) הסתיימה חקירה שהתנהלה נגד ראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, ונגד שלושה בכירים נוספים.
"החקירה החלה בסוף שנת 2011, בעקבות צוות חקירה משותף של רשות המסים ויחידת החקירות באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, אשר מבדיקתו עלו חשדות לפיהם שולמו תוספות שכר שלא כדין לבכיר במועצה.
מממצאי החקירה עולה כי ראש המועצה פעל לתשלום תוספות שכר לשלושה בכירים, באופן שלא יבוא לידי ביטוי בתלוש השכר, לצורך הסתרתם מגורמי הביקורת במשרד הפנים ובמשרד האוצר. תשלומי השכר העודפים הוצגו כתשלומים ליישובים שבהם מתגוררים החשודים.
"ראש אח"מ (אגף חקירות מודיעין) קיבל את המלצתם של ראש להב, ראש יאח״ה וצוות החקירה, לפיהן ממצאי החקירה מגבשים קיומה של תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ואי ניכוי מס במקור. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לעיון ולהחלטה בפרקליטות מחוז צפון".
ורדי מסר השבוע: "מדובר על תשלומי יתר שבוצעו לשלושה מנהלים במועצה וכל הכספים ששולמו ביתר הושבו במלואם, לשביעות רצון יחידת האכיפה בממונה על השכר באוצר.
"כמובן שלא מדובר בחשד שאני כראש המועצה לקחתי משהו לכיסי, זה לא הנושא. אין פה שום כוונה פלילית. המועצה פעלה מהרגע הראשון בגילוי נאות ומלא והעמידה לרשות הממונה על השכר באוצר את כל המסמכים ואת כל החומר הרלוונטי שהם ביקשו, ולא נותר לי אלא להתפלא על המלצת המשטרה. מבחינתנו וגם מבחינת הממונה על השכר, הנושא הוסדר בהשבה מלאה של הכספים ששולמו ביתר והתקלה שקרתה הוסרה".
מהמועצה נמסר בשם כל המעורבים: "במסגרת בדיקת שכר ברשויות שערך הממונה על השכר באוצר טופלו חריגות שכר במועצה בשיתוף פעולה מלא של אנשי המועצה עם יחידת הממונה על השכר באוצר.
"כספי היתר ששולמו הושבו במלואם לשביעות רצון הממונה על השכר באוצר. המועצה רואה בתהליך זה השלמת הטיפול והסדרת התקלה שקרתה. ראוי לציין בניגוד לפרסומים שונים לא לקח ראש המועצה כספים לעצמו ושהמועצה פועלת בנהלים הנדרשים עפ"י חוק ולראייה קיבלה המועצה פרס ניהול כספי תקין מידי שר האוצר ושר הפנים".