הציבור החרדי בטבריה דורש מחברת התחבורה הציבורית, 'ויאולייה טרנספורטיישן', 'קו מהדרין' מטעמי צניעות. המטרה: הפרדה בין גברים לנשים בנסיעה באוטובוס. הרב אשר עידן: "קו המהדרין לציבור החרדי בטבריה יגרום להתחזקות רוחנית ולשמירה על הצניעות בין המינים".
הכוונה היא להפעיל קו אחד ביום מהעיר התחתית לשיכון ד', בו יישבו הגברים מקדימה והנשים בחלק האחורי, במטרה לשמור על הפרדה מוחלטת בין המינים במהלך הנסיעה. בקשה זו של הציבור החרדי באה לאחר צעדים נוספים שנקטו לאחרונה החרדים בטבריה, בהם המלחמה על פתיחת חנויות בשבת ועל מכירת חזיר במרכז העיר. את הבקשה לקו מהדרין העבירו נציגי הציבור החרדי במכתב שנשלח השבוע למשרדי חברת התחבורה הציבורית. במכתב הבקשה נאמר כי: "הציבור החרדי/דתי בטבריה הוא מגזר חשוב וגדול בעיר, שבוודאי יברכו על היוזמה החדשה, הנמצאת בשאר ערים גדולות בארץ". בנוסף, נאמר במכתב, כי הדרישה היא להפעיל קו אוטובוס אחד שיעלה מכיוון העיר התחתית אל שיכון ד', שיאסוף את כל הנוסעים המעוניינים בשירות החדש תוך שמירה על טוהר הצניעות בקרב הציבור.
הרב אשר עידן, פוסק בתחום הלכות הצניעות, הסביר את הסוגייה: "ברגע שיושבים גברים ונשים יחד, מתקיימת פריצות בטוהר הצניעות. אין ספק שברגע שמדובר בנסיעה בתחבורה ציבורית קיימת אפשרות שיתקיים איסור מוחלט שנוגד את חוקי ההלכה. לאחר שגילינו את הרגישות הרבה של חברת התחבורה שדואגת לשמור את הלכות השבת ולא להפעיל את האוטובוסים בימי קודש, אנו בטוחים כי נמצא אוזן קשבת למבוקשנו במטרה להמשיך ולחזק את הציבור החרדי בעיר".
'קווי מהדרין' פועלים כיום בערים כגון ירושלים ובני ברק, אך לפני מספר חודשים הורה בג"ץ לשר התחבורה לבחון את אופן הפעלת קווי האוטובוס הנפרדים בירושלים, שכן בתצורתם הנוכחית יש בהם משום פגיעה בכבוד וזכויות הנשים.
מחברת 'ויאוליה תחבורה' נמסר בתגובה: "החברה תשמח לתת מענה רחב ככל שניתן לטובת הציבור החרדי. החברה מקובלת בקרב הציבור הן בזכות היותה חברה שומרת שבת והן בזכות העובדה כי היא מקפידה לתת מענה לצרכים שונים של הציבור החרדי. החברה מפעילה קווי תחבורה על פי חוק מטעם משרד התחבורה, ותשמח לקדם את בקשת הציבור על מנת להפעיל קו מסוג זה".
דוברת העירייה, שני ישראלי, בתגובה: "חברת 'ויולה טרנספורטיישן' הינה חברה מסחרית וההחלטה האם להפעיל קו 'מהדרין' נתונה להכרעתם של כוחות השוק וטעונה את אישור משרד התחבורה. בשל העובדה שבטבריה לא קיים סקטור חרדי הגדול מערים אחרות באזור ואין כל הצדקה לקו מיוחד, ספק רב אם תאושר הבקשה".