יניב בן ה-15 מנצרת עילית, ברח לפני חודש מהבית. אמו, נעמי, ובן זוגה סרג'ו, אינם עוצמים עין, ומנסים לאתר את הבן. סימן החיים היחיד מהבן הוא הבלוג בו כותב הנער מדי פעם. המשטרה מעריכה שהוא באזור תל אביב, אך לא הצליחה למצוא אותו.
יניב הוא לא ילד של מסגרות, וזו הפעם השנייה שהוא בורח מהבית. אלא שכעת היעדרותו נמשכת כבר למעלה מחודש, וההורים מודאגים, ומעל הכול חסרי אונים. לטענת האם, במשטרה אמרו לה שזוהי "בריחה מרצון", ואי אפשר לעשות הרבה. "אני דואגת לו, מה הוא אוכל, איך הוא מרגיש, אולי קר לו, אולי הוא מסתובב עם אנשים רעים. אני רוצה אותו בבית לידי", אמרה השבוע בבכי האם נעמי.
יניב היה תלמיד טוב, אבל לפני כשנה וחצי התחבר לנער מבוגר ממנו, ששכנע אותו לעזוב את הלימודים ולצאת לעבודה. האם ובן זוגה ניסו לשכנע אותו להמשיך בלימודים. "אמרתי לו שהוא לא צריך לעבוד, שזה התפקיד שלנו, ושהוא צריך ללכת לבית הספר ללמוד ולא לקלקל לעצמו את החיים", אמרה האם. גם בבית הספר נלחמו עליו, כי נחשב לתלמיד טוב. אבל כדור השלג החל להתגלגל.
לפני שנה ברח הבן בפעם הראשונה. ההורים הציעו לבן להירשם לפנימייה בגלבוע, ומשלא השתלב שם, לעבור לפנימייה בחיפה, אך יניב עבר ממסגרת למסגרת, ולא מצא את מקומו.
"הוא כותב בבלוג שזה החיים שהוא רוצה, ושלא נחפש אותו", סיפרה האם, "שהוא רוצה להיות חופשי ושטוב לו ככה. אבל אני לא מפסיקה לחשוב עליו".
דובר מרחב העמקים רב פקד דורון מלכה מסר: "אכן הוגשה תלונה על היעדרות הקטין ומיום התלונה נעשות פעולות חקירה שונות ומגוונות במטרה לאתרו".
הכתבה המלאה מופיעה בסוף השבוע ב'ידיעות העמק'