כמה עשרות מטרים מצפון לכניסה לחניון עין זיתים, צפונית לצפת, נותרו עדיין שרידים של רכב שרוף, עדות אילמת לתאונת הדרכים הקשה שאירעה במקום במוצאי השבת שעברה, וגבתה את חייהם של שני צעירים.
אושרי חיון מצפת וליאת דבוש ממושב דלתון היו בדרכם לצפת, כאשר לפתע סטה רכבו של חיון לנתיב הנגדי, מסיבות שטרם ברורות. רכבו התנגש חזיתית ברכב שבא מדרום, בו ישבו בני משפחת מעתוק, בהם גם אהרון מעתוק, ראש המועצה האזורית מרום הגליל לשעבר.
רכבו של חיון סטה לשוליים מעוצמת ההתנגשות, והחל לעלות באש. כוחות ההצלה שהגיעו למקום עמדו חסרי אונים אל מול הלהבות שלא הותירו לשני הצעירים סיכוי.
העדויות הראשוניות על כך שחיון נסע במהירות מופרזת, לא מפתיעות את משפחתו ומכריו, משום שכל מי שהכיר אותו ידע שנהיגה מהירה הייתה התחביב שלו. צעיר משכונת עכברה הסמוכה לצפת שהכיר אותו, סיפר השבוע: "הוא אהב לעשות תחרויות מהירות עם חבר'ה מעכברה על הכביש ליד הגשר הגדול".
אמו של אושרי, יפה, אמרה בעקבות התאונה שניסתה לעשות הכול כדי למנוע מאושרי להתפרע בכביש, אך הדבר לא עלה בידה.
מושב דלתון שבגליל העליון הוכה תדהמה נוכח המכה הקשה שספג. ליאת דבוש, רק בת 21, הייתה בת המושב, כמו גם אהרון מעתוק ומשפחתו. חברי המושב מצאו עצמם עוברים מבית לבית, בניסיון לנחם בזה, ולהושיט עזרה בזה. אולם, זו לא הפעם הראשונה בה מכה השכול במושב הוותיק. תאונה זו מצטרפת לשתי תאונות קשות שאירעו תוך פחות משנה וחצי, בהן נהרגו שני תושבים מן המושב.
השבוע קברו תושבי מושב דלתון את ליאת דבוש, שהייתה בת 21 במותה. היא הייתה השלישית מבין שבעת הילדים שנולדו למשפחת דבוש. אביה של ליאת סבל בשנים האחרונות ממחלת כליות וליאת טיפלה בו במסירות. במהלך ימי השבעה מלמל האב שוב ושוב, "ליאת הייתה ילדה של אבא", ולא הפסיק מלהתייסר על כך שנתן לבתו האהובה לצאת באותו ערב לנסיעה שקיפדה את חייה.
הסיפור המלא יתפרסם השבוע ב'ידיעות קרית שמונה'.