חברת 'אסופתא' יוצאת בפיילוט ראשון מסוגו בארץ של איסוף מיכלי משקה הכלולים בחוק הפיקדון, ישירות מהבתים. הפיילוט יחל בימים הקרובים במספר ערים נבחרות, בהן טבריה, בית שאן, קרית שמונה, ראש פינה, מגדל העמק, חיפה, ירושלים ומודיעין. במסגרת הפיילוט תאסוף החברה את המיכלים, החל מכמות של 500 מיכלים תמורת תשלום במזומן.
חברת אסופתא, חברת איסוף ומיון מכלי המשקה הגדולה בארץ, הוקמה בשנת 2002 בעקבות חוק הפיקדון. לחברה כ-50 תחנות איסוף בפריסה ארצית והיא מפעילה צי של רכבי איסוף בקבוקים ופחיות בכל הארץ.
היקף מיכלי המשקה הכלולים בחוק הפיקדון נאמד בכ-650 מליון פחיות, בקבוקי פלסטיק וזכוכית בשנה. על פי נתוני תאגיד המחזור, רק כ-66 אחוז מהמיכלים מועברים למחזור, כאשר למעלה מ-200 מליון מיכלים מושלכים לפח מדי שנה. עוד עולה מנתוני תאגיד המחזור, כי משקי הבית אחראים על מחזור של 10-14 אחוז בלבד מהמיכלים.
מבדיקה שערכה אסופתא עולה, כי בכל בית בישראל ישנם 6-8 מיכלי משקה הניתנים למחזור על פי החוק, ובסה"כ כ-12 מליון מיכלים בכל רגע נתון. מעבר לאובדן הכספי של השלכת המיכלים לאשפה במקום למחזור, הדבר גורם לנזק גדול ומיותר לסביבה. מעבר לעובדה כי מרבית המיכלים אינם מתכלים, בחלק מהמקרים, על מנת לצמצם את הנפחים הנגרמים מאלפי טונות של מיכלים, המזבלות שורפות את הפלסטיק וגורמות לנזק נוסף לסביבה ולפגיעה באיכות האוויר.
לדברי מנכ"ל אסופתא, ירון ברדוגו: "הסיבה המרכזית בגינה צרכנים פרטיים אינם ממחזרים נובעת מחוסר גישה למרכזי המחזור, מאי הנוחות שבהבאתם לרשתות השיווק ומתחושה של חוסר כדאיות כלכלית באיסוף המיכלים והאיסוף מהבתים בא לפתור מצב זה".
הפיילוט החדש של אסופתא יחל במספר ערים נבחרות, כאמור. מבדיקה שערכה החברה, נראה כי פוטנציאל האיסוף והמחזור גדול באופן יחסי. בשלב הראשון, איסוף מיכלי המשקה מהבתים יעשה בכמות מינימאלית של 500 מיכלים תמורת תשלום במזומן. עם הצלחתו של הפיילוט ועמידה ביעדים אותם מתכוונת החברה להרחיב את האיסוף מהבתים גם לערים אחרות בארץ.