כבר למעלה מחודש מאושפז הנדבן היהודי ארווין גרין בבית החולים האיטלקי בנצרת. בביקורו האחרון בארץ השתתף בטקס בעיריית נצרת עילית, שם קיבל אזרחות כבוד. ארווין התרגש נורא במהלך הטקס והודה בחום לראש העירייה. שלושה ימים אחרי הוא מעד בדרך לטיפול רפואי, מאז הוא מאושפז. שני ילדיו החיים בארה"ב הגיעו לארץ. צמוד למיטתו נמצא בימים אלה בנו ריצ'ארד. בבית החולים האיטלקי סירבו למסור פרטים על מצבו מתוך חיסיון.
ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, מגיע פעמיים בשבוע לבית החולים לבקר את גרין. לא אחת פגש שם את ראש עיריית נצרת, ראמז ג'ראייסי. לדברי גפסו העובדה כי הן יהודים והן ערבים מתפללים לשלומו של גרין מעידה על אישיותו המיוחדת וגדולתו של האיש."גרין הצליח לקרב בין הלבבות ולתרגם דו קיום לחיי היומיום. אנחנו מקווים ומייחלים להחלמתו המהירה", אמר גפסו.
במהלך טקס הענקת אזרחות הכבוד לגרין, הקרינה לכבודו העירייה מצגת על פועלו. לאחרונה ביקשו ילדיו של גרין עותק של המצגת, והודו לעירייה על המחווה.
גרין פעל רבות לקידום הדו קיום בין העמים ולקח על עצמו במשך השנים לתרום לשני הערים. בנצרת הוא הקים את המרכז להתפתחות הילד ותרם רבות בנושאי רווחה. בנצרת עילית, הפרויקטים הגדולים שהוא תרם הם אצטדיון הכדורגל, שנקרא על שמו, ובניית מתנ"ס חדש בשכונת הר יונה. מעיריית נצרת נמסר "שהם מקפידים לבקר את גרין מדי שבוע ומתפללים לשלומו".