דניאל ולוסי דדון, דיירי הקומה הראשונה בבניין 14 הקומות בקרית שמונה, סובלים כבר שנתיים מנזילה שמגיעה אליהם מהקומות העליונות. הם אינם מצליחים להוכיח מהיכן הנזילה, כי השכנה בקומה השישית לא מאפשרת להם להיכנס ולבדוק. כעת בעירייה מנסים לסייע להם להשיג צו שיאפשר לבעל מקצוע להיכנס לדירת השכנה.
בניין 14 הקומות ברחוב המכבים 11 בקרית שמונה נראה כמעט מכל נקודה בעיר. לבניין הזה יש היסטוריה לא כל כך נעימה. במלחמת לבנון השנייה הוא נפגע בפגיעה ישירה של קטיושה. ועד הבית ניהל מאבק מול מס רכוש כדי שזה יכסה את הנזק לרכוש הפרטי והרכוש המשותף. המאבק הצליח רק חלקית, ועדיין ישנם נזקים שלא תוקנו.
דניאל ולוסי דדון גרים בקומה הראשונה בבניין. הם סובלים כבר שנתיים מנזילה שמגיעה מגומחה או פיר שבה נמצא צינור הביוב שמנקז את השפכים של הבניין מהקומה ה-14 ועד לקומה הראשונה. הצינור הזה נפגע במהלך מלחמת לבנון השנייה, ועדיין לא תוקן כמו שצריך. אבל בני הזוג דדון סבורים שהנזילה שחודרת לבית שלהם לא נובעת מהפגיעה עקב המלחמה, אלא מחיבור לא חוקי שעשתה השכנה בקומה השישית. בכל מקרה, המים חודרים לדירה שלהם וחדר האמבטיה שלהם כבר התכסה בעובש.
"בכל פעם שהם משתמשים באסלה או במקלחת בקומה השישית", אומרת לוסי דדון, "אנחנו שומעים את המים זורמים בפיר לכיוון החלון של חדר האמבטיה שלנו. פנינו לשכנה שגרה שם ואמרנו לה, 'תני לנו להיכנס, כדי שנוכל לראות אם זה אכן נובע מהחיבור שעשית מהדירה שלך לצינור הביוב הראשי'. היא לא מסכימה. פנינו לוועד הבית, והם לא עזרו לנו עד היום. כל הזמן יש ריח לא טוב בדירה שלנו, זה כמו לחיות בתוך ביוב".
הבעיה של בני הזוג דדון היא שלוועד הבית יש דעה שונה לגבי מקור הנזילה. "זה נובע מהפגיעה של הקטיושה שלא תוקנה עד היום", אומר יו"ר הוועד, ז'ילבר אמסלם. "כדי לתקן את הנזילה הזו, צריך להקים פיגום לגובה של 8 קומות, וזו הוצאה כבדה מאוד. לכן עד היום מס רכוש לא היה מוכן להשתתף. אנחנו במאבק משפטי מולם, ועד שהוא לא ייגמר, אין באפשרותנו לסייע".
דניאל דדון לא מקבל את דבריו של אמסלם: "יכול להיות שהוא צודק, ויכול להיות שהוא טועה, כל מה שאנחנו רוצים זה שתהיה בדיקה, לכן אנחנו לא מבינים מדוע ועד הבית לא מוכן לסייע לנו בקטע הזה".
בצר להם פנו בני הזוג דדון לעירייה. אנשי העירייה ביקרו במקום, התרשמו מהמצב, והחליטו לנסות לעזור. אבל העניין לא פשוט. "מכיוון שהשכנים בקומה השישית לא מוכנים לשתף פעולה ולאפשר את הבדיקה, הברירה היחידה היא להשיג צו מבית המשפט שיורה להם לאפשר כניסת מומחה לצורך הבדיקה", אמר ראש לשכת ראש העירייה, שמעון סבח. "אנחנו פועלים כעת באמצעות עורך דין פרטי להשגת צו שכזה. אינני יכול לדעת כמה זמן זה יארך, אנחנו משתדלים לזרז את הטיפול כי באמת יש פה בעיה רצינית".