בעקבות ההוראה שנתן ממשרד הפנים במסגרת תוכנית ההבראה החדשה, ייאלץ ראש המועצה המקומית יבנאל, רוני כהן, לסגור גן ילדים נוסף לקראת שנת הלימודים החדשה וזאת בשל ילודה נמוכה בקרב תושבי היישוב, וכך להבריא את כספי המועצה.
לפני כשלוש שנים פעלו במושבה ארבעה גני ילדים לרווחת התושבים, אך לאור תוכנית ההבראה שנרקמה במועצה ובהתחשב בקצב הילודה שהולך ויורד, הוחלט לסגור גן ילדים נוסף, שטרם נקבע איזה מהם, זאת לאחר שלפני כשנתיים נסגר אחד מגני הילדים. המשמעות היא שבשנת הלימודים הבאה יופעלו שני גני ילדים בלבד, האחד בעל אופי דתי והשני ממלכתי.
"קצב הילודה בשנים האחרונות ירד באופן משמעותי", אמר כהן, "לכן אין סיבה להפעיל שלושה גנים שבפועל דרושים אך ורק שניים. קצב הילודה לפני שלוש שנים עמד על 64 ילדים, והשנה ירד ל-52 בלבד. יתרה מכך, התקן להפעיל גן ילדים עומד על 35 ילדים, וכרגע אנחנו נמצאים במצב מאוזן. עשיתי מאמצים רבים מול משרד הפנים כדי לבטל את החלטה זו, אבל לא נותרה לי ברירה ואני חייב לעבוד על פי הנוהל שנקבע".
תושבים אמרו השבוע, כי היו מעדיפים שתינתן האפשרות לגן נוסף ברחבי המושבה. אביבה דהן, אימא לשני ילדים קטנים, אמרה השבוע כי "אני מגבה כל רעיון שיגרום להבראת המועצה במסגרת הרה ארגון. כרגע העובדה היא שאין מספיק ילדים עבור שלושה גנים".
ראש המועצה לשעבר, אבי קוסטצ'קי, אמר בתגובה: "אני נגד סגירת גנים, סגירת גן נוסף בשנה הבאה לאחר שנסגר גן לפני שנה, מובילה לכך שהעתיד של המושבה לוט בערפל. משמע, אין ילדים במושבה ובעתיד ייסגר גם בית הספר כי יש מחסור בילדים. אני חושב שניתן היה למצוא פתרון אחר ולחפש חיסכון כספי במקום אחר במושבה".
"אני צועד קדימה על מנת להבטיח לתושבים את השירות הטוב ביותר", אמר כהן, "זה המקום לציין כי המועצה שילמה מכיסה הפרטי 300 אלף שקל כדי לתחזק את הגנים במושבה. כעת משרד הפנים הורה לקצץ בגן נוסף. אני ממליץ לכל אלה שמותחים ביקורת, להגיע ולהצטרף לעשייה של המושבה. בחודשים האחרונים פעלנו בנושא תשלום הגבייה של התושבים והתוצאות מוכיחות בעד עצמן. העבודה נעשתה".
מהמועצה המקומית נמסר: "משרד הפנים אינו נותן הוראות על סגירת גני ילדים. עם זאת, רשויות מקומיות הנמצאות בתוכנית הבראה, נדרשות לצעדי התייעלות במטרה להמשיך לתפקד כראוי ולאפשר מתן שירותים בסיסיים לתושבים".