mynet מביא לכם סדרת כתבות בשם "הפקק של המדינה", שיביאו את תמונת המצב מכבישים מרגיזים במיוחד ברחבי הארץ. יש לכם הצעות לפקקים איומים נוספים? אתם מוזמנים לטקבק ולספר לנו.
צומת המוביל הפך לשם נרדף לסיוט עבור נהגים שנאלצים לעבור דרכו כדי להגיע ליעדם. הוא נמצא בהצטלבות של כביש 77 מצומת רמת ישי ועד לטבריה וכביש 79 בין הקריות לנצרת עילית. הצומת מנקז אליו את מרבית התנועה הנעה מן המרכז צפונה ולהיפך.
עומס תנועה כבר נוצר בעיקר בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים. הנהגים העצבניים נאלצים להמתין זמן רב, לעתים כ-40 דקות עד שהם צולחים את הרמזור המיוחל. בסופי השבוע, בעיקר בימים חמישי ושישי משעות הצהרים - המצב עוד חמור יותר בעקבות תנועת הנופשים והמטיילים הרבים שעולים צפונה.
"אני נוסעת בצומת המוביל בכל בוקר וחוזרת בשעות אחר הצהריים. הנסיעה בקטע הזה הפכה לסיוט. אני עומדת בפקקים בימים רגילים עשר דקות עד רבע שעה, בשל מופע רמזור קצר. בימים עמוסים כמו יום חמישי, כשכולם נוסעים לנפוש בגליל - ההמתנה מגיעה גם ל-50 דקות", מתארת נרי אלומה מהיישוב שמשית.
נהג אחר, שהגיע מאחד הכפרים שליד נצרת, סיפר שהוא כבר לוקח בחשבון את זמן ההמתנה בפקקים הקבועים בצומת. "אני יוצא לפעמים בשש בבוקר כדי לא להיתקל בפקק, ומשתדל להגיע לפני הפקקים של אחר הצהריים המתחילים בסביבות חמש. אבל לא תמיד אני מצליח".
עבד אל חליילי מנצרת מוסיף כי "אני כל יום בפקק פה. ביום חמישי זה מוגזם ונהגים נאלצים להמתין 40 דקות, עד ששוטרי התנועה מתחילים לכוון את התנועה במקום".
פתרון באופק? אם תהיו סבלניים, החברה הלאומית לדרכים מבטיחה להרחיב את הכביש לשני מסלולים בפברואר 2011.