הארבה נחת - אבל אל דאגה, לא מדובר בננחילי ארבה, גם לא במכת מצרים, כי אם ב-50 פריטים של ארבה מדברי שהגיעו בימים האחרונים לפארק החיות "מדבריום" בבאר-שבע.
1 צפייה בגלריה
ארבה במדבריום
ארבה במדבריום
ארבה במדבריום
(צילום: יח"צ)

אל שלל בעלי החיים המאכלסים את הפארק הצטרפו כאמור עשרות פריטי הארבה המדברי, הניזונים מדשא ועשבים ירוקים, המוחלפים אחת ליום, בתוך מתקן עם מים על מנת שתישמר הטריות. הארבה משגשג בחום של 30 מעלות ויותר, כך שאת הטמפרטורה של המתחם מחממים בהתאם לצרכיו.
מאחר ולא ניתן להחזיק כמות גדולה של ארבה בתצוגה אחת, היא בנויה עם מראות מסביב, כך שמתקבלת תחושה של "מכת ארבה".
איתי נבו ממכון דוידסון לחינוך מדעי מציין כי "הארבה הוא שם כללי לכמה מינים של חגבים שבתנאים מסוימים הם משנים מופע, צבעם משתנה והם מתרבים בכמויות עצומות ונעים בלהקות ובנחילים.
"מתוך אלפי מינים של חגבים, רק כ- 15 מינים הם ארבה. הנפוצים שבהם הם הארבה הנודד וארבה המדבר. הארבה ניזון מחומר צמחי והוא אוכל כמעט את כל מיני הצמחים הירוקים וכמעט את כל חלקי הצמח. כל פרט מסוגל לאכול כמות השווה בערך למשקל גופו כל יום, כלומר גרם עד שני גרם ליום לארבה בוגר.
"חשוב לציין, שחוץ מהנזק לחקלאות, הארבה אינו גורם שום נזק לאדם. הם אינם נושכים או עוקצים, אינם ארסיים או רעילים ואינם מעבירים מחלות. לכן, גם אם רואים ארבה באזור, אין סיבה להילחץ".

קראו גם:

פארק המדבריום, המשתרע על שטח של 140 דונם הוקם תודות לתרומת קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ובסיוע מפעל הפיס, משרדי התיירות והשיכון ועיריית באר-שבע והוא פועל להגנה על חיות הבר ולשינוי אורח החיים הסביבתי.