בית הספר היסודי 'אלון יזרעאל' בעפולה שנהרס לפני שנתיים ונבנה מחדש כבר מוכן והוא עתיד לפתוח את שעריו בתחילת שנת הלימודים הקרובה בראשון לספטמבר. מנהלת בית הספר מיכל ברובן מספרת על ההתארגנות ועל ההכנות לשנת הלימודים במבנה החדש ועל הייחודיות של בית הספר מהוותיקים בעפולה.
3 צפייה בגלריה
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
(צילום: שרון צור)
"אני והצוות יחד עם התלמידים וההורים מאוד מתרגשים" אומרת ברובן השבוע "בית הספר אלון יזרעאל הוא מאד ותיק והוא בית ספר השני שהוקם בעפולה. המבנה הישן שהיינו בו היה פחות מתאים ושמחנו מאוד לשמוע שהחליטו לא לשפץ אותו אלא להרוס אותו מהיסוד ולבנות בית ספר חדש".
איך היה להיות במבנה החליפי?
"היינו במבנה חליפי שנתן לנו מענה מצוין במשך שנתיים. הצוות של מינהל החינוך והעירייה ליוו אותנו ונתנו לנו מענה בכל מה שהיינו צריכים. הם הכשירו והתאימו את המבנה שיותאם לבית ספר יסודי והרגשנו שהם איתנו יד ביד. ידענו גם שזה זמני והיו דברים שהתפשרנו אבל כמנהלת היה חשוב לי להפוך את המקום ליותר מזמין לילדים אז הקמנו בו מרחבי למידה, לוחות חכמים וטכנולוגיה".
3 צפייה בגלריה
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
(צילום: שרון צור)
השנה ישובו התלמידים למבנה חדש ומזמין המותאם במיוחד לצרכיהם. "החלטנו להתאים את המבנה לתלמידים ולא ההיפך. שמחתי מאוד שנתנו לי ולצוות להיות מעורבים בתכנון. כבר בשלבים הראשונים ישבו וחשבו איתנו מה הצרכים והחלומות שלנו, הכשירו הרבה מרחבי למידה חוץ כיתתיים, ישנה חצר גדולה ומזמינה וכיתות גדולות, כל זה לא היה בבית הספר הישן. בנוסף מרבית הכיתות בקומת הקרקע יש יציאה נוספת לחצר המשחקים, שזה נכון ומתאים במיוחד לכיתות הנמוכות".
איך אתם משמרים את ההיסטוריה של המקום?
"בית הספר נבנה באותו שטח שבו הוא היה ממוקם בשכונת הפועלים, ותיקי השכונה הם אלה שבנו אותו והיה חשוב לנו מאוד לבנות אותו באותו מקום ובאותה השכונה. יש ועד שכונה מאוד חזק שמתכנס אחת לחודש לישיבות ועד בבית הספר ובנוסף יש לנו גם פעילות משותפת עם הקהילה שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנה. בהסכמתם ורשותם של כולם החלפנו את הלוגו של בית הספר כי הסמלים שהיו מצוירים עליו אפיינו יותר את העבר, היה כתוב בו 'עבוד ולמד' לצד כלי עבודה שהיו מצוירים על הלוגו. החלפנו את הלוגו למשהו קצת יותר חדשני. הייחודיות של בית הספר היא בשילוב אומנויות בלמידה וזה בא לידי ביטוי במרחבים החדשים שבנינו בבית הספר וגם בלוגו שמציג את עמק יזרעאל, את עץ האלון שצומח על אדמת העמק והיצירתיות באה לידי ביטוי במכחול שמצייר את העמק.
3 צפייה בגלריה
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
בית הספר אלון יזרעאל החדש
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
"אני מאוד מודה לראש העיר ולמינהל החינוך שהגשימו לנו חלום", הוסיפה ברובן, "הם רואים את החינוך בראש סדר העדיפות ומשקיעים בבתי ספר חדשניים. הם לא חסכו מאיתנו כלום, ברמת הטכנולוגיה בבית הספר, שיפוץ אולם הספורט, חצר גדולה, מגרשי כדורגל וכדורסל מזמינים וציוד שהציבו בתוך הכיתות. זה לא מובן מאליו".







בית ספר אלון יזרעאל החדש | צילום: שרון צור

דניאל דדון