בימים אלה סוגר סנ"צ רמי חורי (45) שנה בתפקיד מפקד תחנת עפולה, אחת התחנות הגדולות באזור שתחתיה מספר יישובים. וכבר אחרי שנה בתפקיד, התחנה קיבלה את אות הצטיינות ממפכ"ל המשטרה.
1 צפייה בגלריה
סנ"צ רמי חורי
סנ"צ רמי חורי
סנ"צ רמי חורי
(צילום: שרון צור)
מתחילת השנה מציגה התחנה נתונים מרשימים: 11 מעבדות ליצור סמים נחשפו, תשע מתוכן בעפולה, אחת באיכסל ועוד אחת באחוזת ברק; 11 בתי הימורים בלתי חוקיים בעפולה נסגרו והציוד בהם הוחרם; בנוסף בית בושת אחד בעיר נחשף ונסגר.
גם במאבק כנגד אמצעי לחימה לא חוקיים רשמה התחנה הישג נאה מאז תחילת 2021: 31 אמצעי לחימה לא חוקיים נתפסו - 12 נשקים ארוכים, 7 אקדחים ו-12 רימונים ומטענים.
"התפוקה של התחנה במספר כתבי האישום ובמניעת עבירות משפיעות כמו אלימות וסחר בסמים טובה מאוד", התגאה סנ"צ חורי, "למרות שעפולה גדלה דמוגרפית רמת הפשיעה בה בשלוש השנים האחרונות יציבה. וזה בגלל שהתאמנו את עצמנו בכוח אדם ובמערכים. בנינו חליפה תחנתית שנותנת מענה לכלל האתגרים בעיר".
מה האתגר הכי גדול של העיר?
"האתגר הכי משמעותי הוא מניעת פעילות טרור. העיר קרובה לגדר עם הרשות וזה דורש מאיתנו קשב רב. ביום יום התושבים לא שומעים על הפעילות שלנו בנושא, אבל בכל יום אנחנו נערכים לתרחישים של פיגוע טרור בעיר. ככל שיש יותר התראות, כך ההיערכות שלנו יותר גדולה. אנחנו מעבים את המערך שלנו באזור הגדר ובמקומות הומי קהל, בריכוזי קניות ובתחנות היסעים. האזרח לא רואה את זה ואני מקווה שזה יישאר ככה. זה אתגר ששואב מאיתנו תשומת לב, משאבים וכוחות".
מדוע יש בעפולה כל כך הרבה בתי הימורים לא חוקיים?
"זה פשוט עניין של מיקוד. התחנה קבעה כיעד להילחם מלחמת חורמה בתופעות של הימורים ומעבדות סמים. המקומות האלה מחוללי פשיעה. למשל מעבדות סמים. הן גורמות נזק עצום לבני הנוער".
בעלי עסקים בעפולה סובלים מפרוטקשן?
"לא נתקלנו בתופעת הפרוטקשן בעפולה, לא אחרי פעילות גלויה ולא אחרי מודיעין סמוי. לשמחתי אנחנו מצליחים לשמור על משילות בעיר ומונעים תופעות מהסוג הזה. אם נזהה את התופעה הזו נפעל במיידי. מחוץ לעיר במרחב התחנה טיפלנו בכמה פרשיות של סחיטה".
התחנה נמצאת במבנה ישן. היית רוצה לעבור למבנה חדש?
"התחנה נמצאת במיקום שנותן לה אפשרות להגיע לכל מקום במהירות. אני מתחבר למבנה הזה ולמה שהוא מסמל. למרות שהוא מבנה ישן יש בו את החמימות שהיחידה דורשת. עבדתי כבר בתחנות רבי קומות ובמבני הייטק. זו לא הבעיה שלנו. עם מה שיש אנחנו מנצחים".
התחנה עומדת בעומס שיש לה?
"לכל אזור יש את המאפיינים שלו והאתגרים שלו. אנחנו כבר בתהליך מתקדם של הקמת תחנת תבור. כשהיא תקום היא למעשה תתפוס נתח גדול מנתח התחנה של עפולה. זה יאפשר לנו להיות הרבה יותר קשובים לעפולה. זה מהלך אסטרטגי".
מטרות לשנת תשפ"ב?
"נמשיך לתת שירות טוב לאנשים הטובים ונפגע באנשים הרעים".