מחלקת התרבות של המועצה האזורית עמק יזרעאל קיימה במוצאי שבת האחרון באולם המופעים ביפעת את אירוע 'שרים לזכרם', ערב שירה לזכר הנופלים בני העמק בניהול מוסיקלי של ליאורה בלוך תמיר ובהפקתה של דליה שלומי.
3 צפייה בגלריה
דנה שחייני
דנה שחייני
דנה שחייני
(צילום: שרון צור)
ראש המועצה אייל בצר אמר בנאומו למשפחות השכולות שנכחו באירוע: "זכר יקירֵיכם חי בלבבות כולנו. חסרונם מורגש וכואב בבתיכם ובמשפחותיכם. אנו חסרים אותם בשבילי העמק, במראה העונות המתחלפות ובאירועים השונים.
"אנו מציינים את יום הזיכרון לזכרם של שלוש מאות וארבעים בני העמק. לדאבוננו הרב, השנה הצטרפה משפחה נוספת מקהילת עמק יזרעאל למעגל השכול, משפחתו של ארז שחייני, טייס ממחנה יהודית. נמשיך להנציח את זכרם ולהעריך את חשיבות החיים שהם מאפשרים לכולנו".
3 צפייה בגלריה
ראש המועצה אייל בצר בחדר יזכור באולם יפעת
ראש המועצה אייל בצר בחדר יזכור באולם יפעת
ראש המועצה אייל בצר בחדר יזכור באולם יפעת
(צילום: שרון צור)
דנה שחייני, אלמנתו של הטייס סא"ל ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, שנהרג בתחילת ינואר השנה בהתרסקות מסוק מול חופי חיפה, נשאה דברים לזכרו של בן זוגה באירוע.
"והימים הם ימי חנוכה, שנת 2001", החלה דנה לספר, "אני בטיול עם חניכים במדבר. כבר לילה, כולם מתארגנים לשינה, קולות פריסת השק"שים על רקע המדבר. מדי פעם רוח מאובקת פורעת לי את השיער. הטלפון מצלצל, מזהה מיד שזה המספר לו חיכיתי כל היום. אני שמחה שיש קליטה, ממלמלת משהו לחניכים: 'תסתדרו, אני כבר חוזרת'. לא נורא, הם נערים ונערות בני 16, הם יסתדרו רגע בלעדיי.
"תוך מענה לשיחה אני מדלגת, פתאום אני חיית מדבר. 'חכה רגע, מיד איתך'. רצה רחוק מספיק כדי לדבר בשקט, אך לא רחוק מדי. הלב דופק, רק התחלנו את העניין הזה בינינו, עוד אין לו הגדרה ומיד הקול שלך נשפך אליי: 'היי, לא קר לך שם במדבר?', 'קר, כן', אני עונה. 'ואיך היו החניכים היום?' אתה לא מדריך קבוצה בשכבה זו, אז לא יצאת לטיול. 'בסדר', אני עונה, חסרת נשימה מהריצה או מההתרגשות מעצם המעמד.
"מתיישבת על האדמה, האבק מקיף אותי בשקט. 'בסדר, מתארגנים ללילה שבו בטח לא נישן יותר מדי'. אני ריאלית. 'נכון, הם בטח יהיו במצב ''ערימה של חבר'ה על הדשא''. אני נשכבת, מנסה לרדת לסוף דעתך: 'נכון, רק במדבר' אני עונה בהתרגשות, מבינה את כוונתך. איך מצאתי דווקא אותך".
3 צפייה בגלריה
הזמרות והזמרים שהשתתפו באירוע
הזמרות והזמרים שהשתתפו באירוע
הזמרות והזמרים שהשתתפו באירוע
(צילום: שרון צור)
באירוע השתתפו הזמרים והזמרות: דליה שלומי, ליאורה בלוך תמיר, אהוד גולדיק, דפנה נבו, עמית בכר, שלי בראון, חדווה מלר ברזילי, דור אררט, איילת מינקובסקי, מיקה עינב, סוף סלע, מעיין שלומי, עדי שחר ודפנה הורוביץ.
והנגנים: אייל מלכינסון - צ׳לו, ליאורה בלוך תמיר- גיטרה, סוף סלע- פסנתר, אהוד גולדיק- כלי נשיפה, אקורדיון וקלרינט, עילית בן דוד- אבוב.