אורית יאיר, המנהלת המוערכת של בית הספר היסודי כסולות בנוף הגליל, יצאה לגמלאות אחרי 34 שנה במערכת החינוך.
2 צפייה בגלריה
אורית יאיר
אורית יאיר
אורית יאיר
(צילום: פרטי)

יאיר (59), תושבת נוף הגליל, נשואה ואם לשלושה התחילה את עבודתה במערכת החינוך בבית הספר כרמל בנוף הגליל כמחנכת כיתות ה'-ו', לאחר 3 שנים עברה לבית הספר כסולות עם הקמתו ב-1993. היא עבדה בבית הספר, בתחילה כמחנכת, רכזת חינוך חברתי, רכזת קהילתית, סגנית מנהלת ולפני כ-18 שנים קיבלה את הניהול של בית הספר ומאז ועד היום היא מנהלת אותו
השבוע נערכה בבית הספר מסיבת פרידה ממנהלת בית הספר. "אני יוצאת עם הרגשת סיפוק אדירה", אמרה יאיר, "זה כיף להרגיש שכמנהלת הותרתי חותם. זו המתנה היקרה מפז מעבר לכל מתנה אחרת. אני מרגישה מאוד מלאה ומאושרת. את כל החלומות שהצבתי לעצמי השגתי. אני משאירה בית ספר חזק, טוב ומוביל עם צוות אדיר בעל פוטנציאל להוביל את מערכת החינוך קדימה. במהלך השנים בית הספר פתח את שעריו ואירח אנשים רמי דרג מכל הארץ. שמו של בית הספר הולך לפניו".
ההישג הכי משמעותי במהלך שנותיה בבית הספר בו היא הכי גאה, היא ביכולת שסיגלה להסתכל על כל אדם בגובה העיניים ולהיות אדם, לצד מקצועיות וחוסר פשרות. "בית הספר כסולות הוא בית ספר ליזמות וטכנולוגיה חדשנית וככזה היינו פורצי דרך. בית הספר מצויד במלוא הטכנולוגיה עם צוות מקצועי מיומן".
"היו הרבה רגעים משמחים, מאושרים ומלאי סיפוק", נזכרת יאיר, "היו ביקורים מרגשים בבית הספר במהלך השנים של ראשי ממשלות, נשיאים ושרים. זה תמיד היה משהו שריגש אותנו מאוד. בית הספר זכה בשני פרסי חינוך במהלך הדרך: פרס חינוך ארצי ופרס חינוך מחוזי".

2 צפייה בגלריה
אורית יאיר. תמיד להאמין בתלמידים
אורית יאיר. תמיד להאמין בתלמידים
אורית יאיר. תמיד להאמין בתלמידים
(צילום: פרטי)
קראו גם:

איזה תלמיד את הכי זוכרת?
"יש תלמיד אחד שאני כל פעם נותנת אותו כדוגמה. הוא התקשה בלימודים והיו לו ציונים מאוד נמוכים. הייתה מורה שלקחה אותו באופן פרטני ואימצה אותו אליה ולשמחתי הרבה הוא סיים את בית הספר עם ציונים של 95 ו-100 וסיים כמצטיין. אני מאמינה שבכל ילד גם אם יש לו קשיים אחרים, יש אור וצריך למצוא אותו ולהעצים אותו. זו השליחות שלנו במערכת החינוך, צריך תמיד להאמין בכולם ולראות את הטוב".
מורה שלא תשכחי?
"יש לנו צוות מגובש מאוד בבית הספר. נרתמים ועוזרים אחד למען השני, כולם בלב ובנשמה ויישארו בליבי לעד".
כרגע נמצאת יאיר בתקופת חפיפה עם מחליפתה בתפקיד, הסגנית סיגל גוטמן, ובקרוב תיפרד מבית הספר. כרגע אין לה תוכניות לעתיד: "אני הולכת לנוח, לנשום עמוק וליהנות מהשקט והשלווה".