טובה שחורי, רעייתו של ראש עיריית עפולה לשעבר שמשון שחורי ז"ל, הלכה אתמול (ראשון) לעולמה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בעיר. בת 78 הייתה במותה.
3 צפייה בגלריה
טובה שחורי ז"ל
טובה שחורי ז"ל
טובה שחורי ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
שחורי ז"ל שורדת שואה עלתה מרוסיה לישראל עם משפחתה בשנת 1944 וגדלה בבלפוריה. היא נישאה לראש העיר עפולה לשעבר שמשון שחורי ז"ל לאחר שסיים את הקדנציה שלו כראש עיר (עבורו אלו היו נישואים שניים).

3 צפייה בגלריה
שמשון שחורי ז"ל
שמשון שחורי ז"ל
שמשון שחורי ז"ל
(צילום ארכיון: חגי אהרון)

"היא הייתה הרבה שנים עם אבא שלי וליוותה אותו בכל העשייה שלו, היה ביניהם קשר מאוד קרוב", מספרת בתה היחידה הילה שחורי-חיים, "היא טיפלה בו כשהוא היה חולה ועם כל ההיסטוריה הבריאותית שלו. הוא היה מושתל לב והיא הייתה אתו בבלגיה שנה וחצי במהלך ההמתנה ללב. היא טיפלה בו לאורך השנים בעיקר התמקדה בטיפול באבא שלי ובעניינים הבריאותיים שלו".

3 צפייה בגלריה
הילה עם אמה טובה ז"ל
הילה עם אמה טובה ז"ל
הילה עם אמה טובה ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם:

שחורי עבדה שנים רבות במשרד הבינוי והשיכון וגם כשיצאה לגמלאות המשיכה לעסוק בעשייה ולהתנדב, "היא הייתה דמות מאוד מוכרת בעפולה היא הייתה פייטרית ומאוד פעילה, היא מאוד אהבה ליהנות ולהיות עם אנשים שגם החזירו לה אהבה", ספדה לה בתה, "כל השנים היא רקדה ריקודי עם ולא וויתרה. כשהיא יצאה לפנסיה היא תמיד חיפשה איפה להתנדב ומה לעשות והתנדבה בדור לדור ובעמותה למלחמה בסרטן ובעוד עמותות אחרות. כל הזמן הייתה פעילה ומתנדבת והלכה לאירועים. היא גם אהבה ללמוד ולמדה בקתדרה בעפולה".
איזו אמא היא הייתה בשבילך?
"אמא למופת, במיוחד אחרי שהיא יצאה לפנסיה, היא כל כך עזרה לי ללא היסוס עם הילדים. לא היה דבר כזה שהיא לא יכולה. במה שהיא הייתה יכולה היא הייתה עוזרת בכל דבר שצריך. גם כשהיא סבלה או כאב לה הגב היא לא חשבה על עצמה לרגע".
בשנתיים האחרונות הידרדר מצבה הבריאותי של שחורי והיא סבלה ממחלות רקע. מה שהכריע את הכף היה מחלת הקורונה בה נדבקה לאחרונה שדרדרה אף יותר את מצבה הבריאותי. מי שהייתה לצידה וסעדה אותה היא בתה הילה שעזרה לה לאורך כל התקופה הקשה: "אחרי שאבא שלי נפטר נשארנו רק אני והיא והיינו ביחד כל הזמן".
מה הכי תזכרי ממנה?
"אני אזכור אותה כאישה שמחה, פעילה, מתנדבת ואוהבת לעזור".