אין בית בבית שאן שלא מכיר את חיים 'חמימו' שועי וסביר להניח שגם אין בית במדינה שלא צפה באחד האנשים המצחיקים ביותר בז'אנר הדוקו־ריאליטי בעונות האחרונות של 'גולסטאר'.
5 צפייה בגלריה
חיים שועי
חיים שועי
חיים שועי
(צילום: פרטי)

אחרי הפריצה הגדולה בטלוויזיה שובר חמימו עוד שיא אישי ומעכשיו הוא גם כוכב קולנוע. ביום רביעי עלה למסך הגדול ברחבי הארץ הסרט הישראלי הכי מדובר הקיץ, 'מרוסקים' מבית היוצר של גולסטאר, וחמימו הוא הוא אחד השחקנים הראשיים, שהצלחת הסרט תלויה בו.

עבודה קשה

שועי בן ה־33 נולד וגדל בית שאן. הוא בזוגיות עם ארוסתו משי, לה הציע נישואין לאחרונה. מעבר לעולם הבידור והריאליטי, הוא עובד ברשתות החברתיות לאחר שמכר עסק שהיה לו. הוא התפרסם לראשונה בתוכנית 'האח הגדול' בשנת 2016 והיה אחד מכוכבי העונה. לאחר מכן השתתף בעונה השישית של 'גולסטאר' שצולמה בתאילנד ומיד הפך לאחד מכוכבי הנבחרת הבולטים. בהמשך השתתף גם בעונת האולסטאר ב-2019 שצולמה בברזיל ובשתי העונות האחרונות ביוון ובדרום אפריקה.
את ההצעה להשתתף בסרט השאפתני 'מרוסקים' קיבל חמימו זמן לא רב לפני שיצא לצילומים של העונה האחרונה והוא נענה מיד. "בהפקה החליטו שהם הולכים לצלם סרט, הם פנו אלי ומיד עניתי בחיוב. לא חשבתי פעמיים. גולסטאר זה כמו בית ומשפחה עבורי", הוא אומר.
ההשתתפות בסרט היא עליית מדרגה עבור חמימו מבחינת הקריירה המקצועית שלו. זו כבר לא תוכנית טלוויזיה, אלא סרט קולנועי של ממש, שבו הוא משחק תפקיד קומי מתוסרט. עלילת הסרט מספרת על חברי הנבחרת של 'גולסטאר' המתרסקים בליבה של הסוואנה באפריקה. כשהחבורה מחפשת אחר מזון ומים, היא נחטפת על ידי שבט אפריקאי שמתכנן להוציא אותם להורג. אנשי השבט, כשהם רואים את ציוד הכדורגל שהיה למשתתפים, מסיקים שהם כדורגלנים ומבקשים מהם לשחק מול השבט היריב כדי לפתור סכסוך ארוך שנים על מקור המים היחידי באזור.

5 צפייה בגלריה
חיים שועי
חיים שועי
שועי וקובי סויסה בסצנה מתוך הסרט
(צילום: ADD)

"זו עבודה מאוד קשה", משתף חמימו בגילוי לב, "זה שונה ממה שעשיתי עד היום בריאליטי ואפילו לא דומה. כשהייתי רואה סרטים, לא הבנתי עד כמה זה קשה עד שעשיתי את זה בעצמי. מאחורי הקלעים זה לא פשוט, צריך לחזור על כל טייק שוב ושוב עד שייצא הכי מדויק. אני צריך לתת מעצמי הרבה יותר ממאה אחוז. בהתחלה לא ידעתי למה אני בא, חשבתי שזה טיפה יותר מריאליטי, אבל הופתעתי מהרמה של ההשקעה. הכל היה בענק".
היה לך קשה לזכור טקסטים?
"בפעם הראשונה והשנייה היה לי קשה, אבל הסתדרתי בסוף. למדתי ועברתי את זה".
כשהייתם באפריקה, איפה ישנתם? מה אכלתם?
"אני אוכל רק אוכל כשר. ישנו במתחם מגורים כזה. הייתה חוויה לא רגילה. צילמנו גם בטבע במקום מיוחד עם בקתות בוץ. זה חלק מהנוף היפה שיש באפריקה".
איך זה היה להרגיש פתאום שמביימים אותך ואתה פחות ספונטני כמו בעונות בגולסטאר?
"בהתחלה זה היה לא פשוט, אבל הימים עוברים והתרגלתי לזה. למדתי כמו כל דבר בחיים. בסרטים הבאים אני חושב לא ללמוד את הטקסטים, אני אעשה להם שיטה חדשה. אני אקום בבוקר, הבמאי יגיד לי מה אומרים ונגמר. לא תמיד זה ספונטני, אבל אצל חמימו אין חוקים. לעשות דברים בלייב זה יותר טוב מללמוד. ככה אני גם בחיים, לא מתכנן כלום, הכל בא לי בבום. היו כמה קטעים כאלה בסרט שלא למדתי. הבמאי אמר לי שזה אחד הדברים המטורפים שהוא נתקל בהם, ששחקן מגיע לסצנה ולא יודע אותה. אמרתי לו 'ברוך הבא לקלאב', אבל הצלחתי".

5 צפייה בגלריה
חיים שועי
חיים שועי
חמימו על הסט של הסרט 'מרוסקים'
(צילום: פרטי)

אז יש לך כישרון טבעי לזה?
"יכול להיות שזה מולד. יש מראדונה ופלה בכדורגל ואולי יש חמימו בסרטים".
אתה מרגיש שאתה כבר שחקן?
"עוד לא, אבל אני בדרך הנכונה והטובה. אני מאמין גם שבורא עולם מכוון הכל. אם אני אראה ואוהב את התוצאה הסופית, אני מאמין שהכול פתוח ואפשר להמשיך בדרך הזאת".

יצא מושלם

על אף האתגרים בימי הצילומים המפרכים, מודה חמימו כי החוויה הייתה מעצימה עבורו: "בהתחלה נהניתי והיה גם קצת קשה, אבל זה היה מעורב עם הרבה הנאה של צחוקים עד שזה נהפך לי להרגל. החוויה הייתה טובה, אני לוקח הכל ברוח טובה. אני לא מחפש להיות עם מצב רוח לא טוב, אני אוהב צחוקים ולהסתלבט, ככה עובר לי הזמן בטוב".
חמימו מספר על החוויות מהצילומים בדרום אפריקה: "זה מקום מטורף. ראינו שם נמרים ואריות יותר ממכוניות. זה כמו ספארי ענק".
הצילומים נמשכו כחודש בסוף 2023, ובמאי הסרט הוא אמיל בן שמעון. "היה מאוד כיף לעבוד אתו", מודה חמימו.
למי הכי התחברת על הסט?
"הכרתי את כולם כבר מהעונות הקודמות של גולסטאר. חבר'ה מאוד נחמדים וכיפיים, אחד הבין את השני וזה עבד יפה דווקא".

5 צפייה בגלריה
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
(צילום: שרון צור)

חמימו המתין בקוצר רוח לראות את התוצר המוגמר של הסרט. "ראיתי את הסרט רק ביום רביעי השבוע בהשקה. אני חושב שהסרט יצא מושלם, עם ירון ליכטנשטיין המפיק והיוצר של גולסטאר לא יכול לצאת משהו לא טוב. הוא פרפקציוניסט ומקצוען, לא משחק משחקים. אם זה לא מושלם זה לא יכול לעלות".
איך שייע פייגנבוים מאחורי הקלעים?
הוא אחלה בחור. בן אדם זהב. הוא הסמל של גולסטאר. אני והוא ממש מסתדרים".
כמה אתם עושים לו כבוד כמי שהיה כדורגלן עבר מפואר?
"בגולסטאר לא עושים כבוד לאף אחד. מאחורי הקלעים אנחנו מכבדים אותו תמיד, אבל בריאליטי אנחנו אומרים הכל בלי פילטרים, אבל בקטע של הומור".
איך היה לשחק עם נירו לוי, שחקן מוערך בזכות עצמו?
"היה נחמד. הכל היה רגיל. קלטתי שהוא מנוסה ועשה דבר או שניים בעולם המשחק, אבל עם הזמן למדתי. לפעמים התלמיד עולה על רבו. הכל יכול לקרות".
מה לדעתך יהיו התגובות של הקהל שיצפה בסרט?
"אני חושב שהקהל יאהב אותו מאוד. הקהל הישראלי מתחבר לז'אנר הזה. יש בסרט כדורגל והרבה קומדיה, ויש עלילה יפה. לדעתי הוא הולך להיות אחד הסרטים המטורפים של הקיץ".

לגרום לחייך

הסרט יוצא בתקופה הקשה של מלחמת חרבות ברזל וחמימו סבור שאין יותר מתאים מהתקופה הזו לסרט שיעניק קצת אסקפיזם. "אחרי כל הקשיים שאנחנו עוברים, אני חושב שלעם ישראל מגיע קצת ליהנות ולצחוק. עברנו דברים שקשה לספוג אותם ומגיע לנו קצת לחייך. זה התפקיד שלי בחיים לשמח אנשים. אני נהנה בכל בוקר שאני מתעורר. אנשים ילכו לראות את הסרט, יהנו ויהיה להם כיף. זה דבר שימלא אותי. אני מקבל הודעות באינסטגרם ובכל מקום: 'איזה כיף לנו! תמשיך לגרום לנו לחייך'. אני מאמין שכל אדם נולד בשביל ייעוד מסוים, ואני חושב שהייעוד שלי בחיים הוא לשמח אנשים".

5 צפייה בגלריה
מרוסקים
מרוסקים
הפוסטר של הסרט
(צילום: ADD)

חמימו, תושב בית שאן, משמש כשגריר העיר ומשווק אותה בצורה חיובית. הוא מקווה שהעיר תמשיך להתפתח למרות הקשיים התקציביים שהעירייה חווה: "עכשיו התחלף ראש העיר, ואני מאמין שהוא יטפח את העיר ויעשה הכול בשביל בית שאן. כל המדינה בחובות, ואנשים מחייכים וממשיכים את חייהם כרגיל. אני לא מודאג מזה. בית שאן היא העיר שבה גדלתי, ואני אוהב אותה מאוד. יש פה את האנשים הכי טובים בעולם. כל החברים שלי והמשפחה שלי נמצאים כאן, ואני לא חושב לעזוב את העיר".
אין קולנוע בבית שאן, איך הבית שאנים יראו את הסרט?
"הם ייסעו לחיפה, מה הבעיה? יש להם גם רכבת. אני יודע שמי שרוצה לעשות משהו מתאמץ".
בנוגע לתוכניות לעתיד, חמימו חושף: "אני חושב שסרט יביא איתו עוד סרט. אולי אני אלך לכיוון המשחק בעזרת השם, אני זורם עם החיים. אעשה מהלימונים תפוזים".
יש כבר תאריך לחתונה?
"אין תאריך, אבל היא תהיה בחודשים הקרובים. אני מתרגש וזה מאוד כיף. אנחנו מתחילים דרך חדשה ובורא עולם יהיה איתנו".