מכון מחקר כנרת יקיים לראשונה ביום ראשון הקרוב (28 בנובמבר), את כנס "צדק סביבתי בתחבורה", אשר יתקיים בין השעות 9:00 עד 14:00 בבית גבריאל בסמוך לקמפוס המכללה האקדמית כנרת. הכנס מאורגן על-ידי המכללה האקדמית כנרת, מכון כנרת למחקר תחבורה וארגון תחבורה היום ומחר.
3 צפייה בגלריה
תחנת קו רכבת העמק בעפולה
תחנת קו רכבת העמק בעפולה
תחנת קו רכבת העמק בעפולה
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
הכנס יעסוק בקשר שבין תחבורה ומשבר אקלים, תחבורה כבסיס לשוויון הזדמנויות וסוגיות בוערות נוספות בתחום התחבורה. במסגרת הכנס ישתתפו המומחים והבכירים הבאים: פרופ' קרל מרטנס, מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון; פרופ' וופא אליאס, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון; בועז יוסף, יו"ר הוועדה הממונה בעיריית טבריה; פרופ' חיים אבירם, יו"ר עמותת "תחבורה היום ומחר" וחבר בכיר במכון כנרת למחקרי תחבורה; ותמר קינן, מנהלת עמותת "תחבורה היום ומחר"
3 צפייה בגלריה
פקקים  בעוקף קריות
פקקים  בעוקף קריות
פקקים בעוקף קריות
(צילום: נחום סגל)
פרופ' חזי ישראלי, ראש 'מכון כנרת למחקרי תחבורה', המכללה האקדמית כנרת: "נושא התחבורה הינו אחד הנושאים המרכזיים שבהם עוסק כל אזרח ישראלי. כבר היום כל אחד מאיתנו חי את בעיות התחבורה הרבות שיש בישראל. הנתונים האחרונים מעידים על תמונת מצב עגומה, והתחזיות לא מבשרות על שינוי חיובי, אלא את ההפך. הקמתו של מכון כנרת למחקר תחבורה, וקיום הכנס הם צעדים חשובים שאנו יכולים לעשות על מנת לנסות להשפיע על מה עתיד התחבורה שלנו ושל הדורות הבאים".
3 צפייה בגלריה
מכללת כנרת
מכללת כנרת
מכללת כנרת
(צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן)
תמר קינן, עמותת 'תחבורה היום ומחר': "מערכת התחבורה בישראל כיום מרחיבה את אי-השיוויון הכלכלי והחברתי בין מרכז לפריפריה, בין גברים לנשים, ובין האוכלוסיות החזקות לאוכלוסיות המוחלשות בחברה. תחבורה ציבורית ברמה גבוהה ומתן עדיפות לתחבורה הציבורית על-פני התחבורה הפרטית עשוי לסייע בשיפור מעמדן של האוכלוסיות המוחלשות והקטנת אי-השיוויון. תפקיד האקדמיה וארגוני החברה האזרחית הוא להצביע על הכשלים ועל הפתרונות שיוכלו לשפר את המציאות. הכנס הינו ראשון מסוגו של שיתוף-פעולה בין המכללה האקדמית כנרת ומכון כנרת למחקרי תחבורה לאירגון תחבורה היום ומחר, אשר יעלה על סדר היום את הבעיות והפתרונות בתחום התחבורה".