אושרי ביטאו, הפסנתרן המחונן בן ה־16 מנוף הגליל שהתפרסם לפני כמה שנים כשאהוד ברק נתן לו במתנה פסנתר, התקבל לאחרונה לתוכנית הטיפוח למחוננים ומצטיינים במוזיקה של משרד החינוך.
2 צפייה בגלריה
אושרי ביטאו
אושרי ביטאו
אושרי ביטאו
(צילום: אלעד גרשגורן)

"הייתי ילד שלא מצא את עצמו כל כך בבית הספר היסודי", משחזר ביטאו את תחילת דרכו המוזיקלית, "במסדרונות של בית הספר היה פסנתר שבור, התחלתי לנגן עליו וככה זה התחיל". מה שהחל כמפלט מקשיי ההשתלבות בכיתה, הפך במהרה לתגלית של כישרון יוצא דופן.
המפנה הגדול הגיע כאשר המורה למוזיקה בבית הספר 'גולן' אינה קרביץ זיהתה את הפוטנציאל הטמון בו ומאותו רגע הכישרון שלו התפרץ. "היא אימצה אותי ולקחה אותי כפרויקט", סיפר ביטאו, "בזמן שיעורים שיצאתי מהכיתה ולא מצאתי את עצמי, הלכתי אליה ולמדתי שם". הקשר המיוחד עם המורה הוביל למסע שכנועים ארוך עד שביטאו החל ללמוד בקונסרבטוריון העירוני באופן מקצועי, החל מפברואר 2019 ועד היום.
ההתקדמות המטאורית של ביטאו, היום תלמיד י"א באורט שרת, לא נעצרה שם. לאחרונה, הוא עבר בהצלחה מרשימה את הבחינות לתוכנית המחוננים היוקרתית של משרד החינוך, שנערכו באוניברסיטת תל אביב. יצוין כי ביטאו נחשב לאחד הפסנתרנים הצעירים המובילים בארץ. "קיבלתי בתחילת השנה הודעת סמס לטלפון של משרד החינוך על תוכנית מיוחדת לתלמידי בית ספר מוזיקאים חובבי פסנתר. אמרתי לעצמי: 'אוקיי, אני מוזיקאי, אני לומד בבית ספר, למה שלא ננסה', נרשמתי ועברתי את התהליך עד שהגעתי לשלב הבחינות", הוא מספר, "נסעתי עם המורה שלי לבחינות בבית הספר למוזיקה על שם בוכמן-מהטה ושם דרשו ממני לנגן שלוש יצירות ולעבור מבחן תאורטי בעל פה".

2 צפייה בגלריה
אושרי ביטאו
אושרי ביטאו
אושרי ביטאו
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:

ביטאו, שהפגין יכולות גבוהות במיוחד, הרשים את הבוחנים עם ביצועים מורכבים, כולל יצירות של רחמנינוב הידוע בקושי הטכני שלו.
התוכנית אליה התקבל ביטאו מאפשרת לתלמידים המאותרים הכרה רישמית מטעם האגף למחוננים ומצטיינים, התאמות לימודיות וטיפוח בהתאמה לכלי הנגינה, לז'אנר וליכולותיהם. השיבוץ לתוכניות הטיפוח מתבצע בשיתוף פעולה עם המרכז למוזיקה ירושלים על מגוון תוכניותיו (הפילהרמונית הצעירה, קשת צעירה, תכנית הזמרה ופסנתר צעיר), התזמורות הלאומיות (הצעירה והבוגרת). נוסף על כך, לכל תלמיד שמאותר לתוכנית מוצמד מנטור.
אך למרות ההצלחה המסחררת בתחום המוזיקה, ביטאו מפתיע כשהוא חושף את תוכניותיו לעתיד. "אני לא רואה את עצמי ממשיך כנגן מקצועי כשאהיה גדול", הוא מודה. "אני נמצא בתוכנית 'מגשימים סייבר' של המרכז לחינוך סייבר במשרד הביטחון, כהכנה לגיוס ל-8200".
עבור ביטאו המוזיקה היא אופציה נוספת לעתיד: "אם לא אצליח בכיוון של ההייטק, אוכל ללכת במסלול של פסנתרן. המוזיקה היא דבר שמרגש כל בן אדם וכשהיא באה ממך, שאתה זה שמפיק אותה וזה שגורם לצלילים להישמע, זה גורם אפילו לעוד יותר רגש. המוזיקה נכנסה לי לראש והיא לא יוצאת ממנו".









אושרי ביטאו. "המוזיקה נכנסה לי לראש ולא יוצאת ממנו" | צילום: אלעד גרשגורן

דניאל דדון